درگیری مرگبار سارقان حرفه‌ای بر سر طوطی

درگیری دو سارق سابقه‌دار بر سر طوطی سرانجام با قتل پایان یافت. قاتل فراری پس از این جنایت به کرج گریخت و یک شبکه سرقت تشکیل داد.
کد خبر: ۷۲۹۳۴۱

به گزارش پلیس آگاهی، تحقیقات پلیسی در این پرونده از ساعت 2 و 30 دقیقه چهاردهم اردیبهشت امسال و همزمان با انتقال پیکر نیمه‌جان پسر جوانی به بیمارستانی در تهران آغاز شد. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد مجروح جوانی حدود سی ساله است که بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش دچار جراحت شدید شده بود.

مرد ناشناس از سوی راننده یک دستگاه خودروی پژو 405 به بیمارستان منتقل شده بود که وی به بهانه پارک خودرو از بیمارستان فرار کرد.

ماموران سپس با تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان توانستند هویت راننده پژو به نام محمدرضا را شناسایی کنند.محمدرضا همان روز دستگیر شد و در بازجویی‌های اولیه گفت: فرد مصدوم را نمی‌شناسم و با انگیزه انساندوستانه و برای کمک، به انتقال این شخص به بیمارستان اقدام کردم.

در حالی که تحقیقات از راننده خودرو آغاز شده بود، از طریق بیمارستان اطلاع داده شد که جوان مجروح با وجود اقدامات درمانی و به علت شدت جراحت جان باخته است.

کارآگاهان پلیس آگاهی که در برابر پرونده قتلی قرار گرفته بودند، تحقیقات را روی محمدرضا متمرکز کرده و متوجه شدند وی برادر یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای پلیس آگاهی به نام علیرضا سی ساله است که او در زمینه کیف‌قاپی، زورگیری و گردنبندقاپی سابقه‌دار است. علیرضا یک هفته قبل از این جنایت، با قرار وثیقه آزاد و از آن زمان متواری شده بود.

پس از شناسایی علیرضا، بررسی احتمال نقش و مشارکت احتمالی وی در ارتکاب جنایت در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات بعدی و با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. او یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی و سرقت داخل خودرو به نام مجتبی بود که سابقه دوستی با علیرضا داشت.

بررسی‌ها نشان می‌داد علیرضا پس از اطلاع از مرگ مجتبی، خانه‌ای در کرج اجاره کرده و در آنجا زندگی مخفیانه‌ای دارد. متهم همچنین با همدستی یک سارق سابقه‌دار به نام حامد، گروه جدیدی در زمینه سرقت داخل خودرو تشکیل داده و سرقت‌های متعددی در تهران و کرج مرتکب شده بودند.

سرانجام بیست و ششم مهر امسال ماموران متوجه شدند علیرضا به خانه یکی از دوستانش در خیابان فرهنگ آمده که در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به ارتکاب جنایت و قتل مجتبی اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: شب حادثه همراه مجتبی که با هم به کیف‌قاپی می‌رفتیم به خانه‌مان رفتیم. مجتبی قصد داشت تا طوطی‌اش را از من پس بگیرد، اما من مخالفت کردم و مانع بردن طوطی شدم. همین موضوع باعث درگیری ما دو نفر شد. در حالی که قصد داشتم با چاقو ضربه‌ای به پیشانی مجتبی بزنم تا او را بترسانم، ناگهان او سرش را عقب کشید و همین موضوع باعث شد تا چاقو به گردن او اصابت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها