۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر مبنای آمار، حدود ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۸
۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اصغرفانی در جمع خبرنگاران گفت: قصد داریم در قالب این بسته حمایتی برای تعدادی از صندلی های خالی مدارس غیردولتی، دانش آموز معرفی و هزینه هایش را پرداخت کنیم.

وی افزود: به این ترتیب با هزینه دولت ظرفیت خالی تعدادی از مدارس را تکمیل می کنیم.

فانی گفت: درمناطقی که با ازدیاد نیروی انسانی مواجهیم، می توانیم نیروی انسانی را به مدارس غیردولتی مامور کنیم و حقوق آنان را هم خودمان می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش از تخصیص 50 میلیارد تومان برای اجرای این بخش از بسته حمایت از مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: در پی آن هستیم که از دولت اعتبارات بیشتری بگیریم و حجم کار را بالا ببریم.

ارتقای کیفیت آموزشی، راهبرد اصلی آموزش و پرورش

دکتر علی اصغر فانی در آیین افتتاحیه دوره آموزشی تامین مدرس برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت: امروز حدود12و نیم میلیون دانش آموز در کشور داریم که روزی این عدد19میلیون نفر بود، امکانات آموزشی حداقل یک و نیم برابر شده است از ترکیب این دو گزاره نتیجه آن می شود که امروز باید به کیفیت آموزش و پرورش بپردازیم.

وی با تبیین سیاست های کلی آموزش و پرورش از جمله ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه، توسعه مشارکت و تمرکززدایی گفت: این سیاست ها شعار نیست و وارد عمل شده ایم اینها داروی درد مزمن آموزش و پرورش است.

فانی برگزاری این دوره را گامی برای عملیاتی شدن بخشی از این سیاست ها اعلام و اضافه کرد: در این دوره 180نفر و در دوره بعد هم200 نفر از سراسر کشور آموزش می بینند و پس از آن به استان ها خواهند رفت و مدیران مدارس تحت پوشش را آموزش خواهند داد و در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدارس مشارکت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق برنامه امسال 5 هزار و 700مدرسه در طرح تعالی وارد و استانداردهای مربوط به آن بومی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها