نبض سیاست

نگاه کاسب‌کارانه به تروریسم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا برخورد ریشه‌ای با مساله تروریسم ندارد و نگاه این کشور در این مساله کاسب‌کارانه است.
کد خبر: ۷۰۳۴۲۶
نگاه کاسب‌کارانه به تروریسم

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در هشتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی در قم با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در عراق افزود: در برابر جریان داعش در عراق شاهد آن هستیم که آمریکا گوشه گود ایستاده و نظاره می‌کند و هنوز دنبال داد و ستد است.

وی با بیان این که رفتار متین و پایه‌ای ایران و روشنگری در این زمینه بسیار مهم است، تاکید کرد: فضای رقابتی در صحنه بین‌الملل و در دیپلماسی می‌تواند بسترهای بازتری برای ما به‌وجود آورد.

رییس قوه مقننه به نقشه‌های دشمنان اسلام در منطقه مبنی بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: به هر میزان که شاهد رونق گرفتن تفکر اصیل اسلامی در منطقه هستیم از آن طرف نیز اختلافات میان مذاهب و فرق توسط دشمنان ما دامن زده می‌شود.

وی ادامه داد: حالت فریبکارانه‌ای که نسبت به قیام‌های اسلامی منطقه صورت گرفت و سرکوب‌هایی که حاصل شد متاثر از رفتار تاثیرگذارانه انقلاب اسلامی و نگاه عمیق تر کشور‌های قدرتمند به مسائل منطقه بود.

مولاوردی: مخالف تفکیک جنسیتی هستیم

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: طرح تفکیک جنسیتی مورد تائید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم نیز با آن مخالف است.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: گرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تائید دولت نیست.

رای پرونده ستار بهشتی

ایسنا به نقل از وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی، از محکومیت متهم اصلی این پرونده به سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری و 74 ضربه شلاق خبر داد.

گیتی پورفاضل، وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: دادنامه صادر شده از سوی شعبه 14 تجدیدنظر استان تهران در این باره به مادر ستار بهشتی ابلاغ شده است و بر اساس آن «قاتل ستار بهشتی» به سه سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در نقطه معین و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

کوثری: به دنبال نصف کردن حق ماموریت مسئولان هستیم

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویان در مسجد دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که رفتار و گفتار مسئولان هم نوعی جهاد است، گفت: انتظار نظام و مردم و ولایت این گونه است که مسئولان، طبقه پایین را رها نکنند.

به گزارش فارس، وی گفت: باید اختلاف مزایا از بین برود و همان طور که جوانان انقلابی به اردوهای جهادی می‌روند، به دنبال این هستیم که حق ماموریت مسئولان به‌منظور سازندگی کشور نصف شود.

‌روایت میرکاظمی از اختلافاتش با احمدی‌نژاد

سیدمسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر پیشین نفت مهمان برنامه این هفته شناسنامه بود. او در این برنامه از تغییرات گسترده مدیران در کمتر از یک سال در زمان وزارتش دفاع کرد و گفت که هنگام انتصاب معاونانش هم، صلاحیت آنها را به لحاظ اخلاقی با محمود احمدی‌نژاد چک می‌کرده است.

به گزارش ایرنا، وی در این برنامه هرچند بخشی از انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد رییس‌ جمهور پیشین کشورمان را پوپولیستی دانست، اما به برخی اختلافات خود با محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده و درباره زمینه‌های این اختلافات توضیح داد: «آقای دکتر احمدی‌نژاد و من خیلی رک و راست با هم صحبت می‌کردیم و در جلساتی هم که دو نفره بودیم هر دو با هم با صراحت صحبت می‌کردیم. اختلاف نظر بر سر افراد بود و من معاونانی را انتخاب کرده بودم که آقای دکتر می‌خواستند آنها را تغییر دهند و من دلیلی بر تغییر نمی‌دیدم. می‌گفتم به دور از عدالت است کسی که خوب کار می‌کند مشکل اخلاقی، سیاسی و مالی ندارد. تلاش زیادی هم در انجام کارهایش دارد، عوض کنیم.»

جنایات تازه داعش

با ادامه حملات داعش، شرایط در برخی مناطق شمال غربی عراق، بحرانی شده و در حالی که پیش از این اعلام شده بود جان حدود 50 هزار نفر از مردم منطقه سنجار در معرض خطر است برخی سایت‌ ها و خبرگزاری‌ های عراقی دیروز از مرگ 300 کودک بر اثر مصرف برگ‌های غیر بهداشتی درختان ارتفاعات محاصره شده سنجار در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش ایرنا، این کودکان متعلق به خانواده‌های آواره ایزدی هستند که از ابتدای هفته گذشته پس از سقوط شهر سنجار به دست داعش، به کوه‌های منطقه پناه برده و به محاصره افتاده‌اند.

در گزارشی که شفق نیوز به نقل از شاهدان منتشر کرده، گفته شده که این کودکان در 48 ساعت گذشته جان باخته‌اند. گزارش‌های دیگری نیز از ارتفاعات سنجار دریافت شده مبنی بر این‌که به تعداد تلفات افراد سالخورده، افزوده شده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی از مرگ بیش از 50 پیرزن و پیر مردی بود که نتوانستند در کوه‌ها دوام بیاورند.

همچنین به گزارش مهر به نقل از النشره، هلکرد حکمت، سخنگوی نیروهای پیشمرگه اعلام کرد: سد موصل مجددا از پنجشنبه شب به دست گروه تروریستی داعش افتاده است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) اعلام کرد که هواپیماهای نظامی آمریکا، پایگاه‌های توپخانه‌ای گروه تروریستی داعش در شمال عراق را هدف حمله خود قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها