در گفتگوی ویژه خبری بررسی شد

علت پیروزی مقاومت + فیلم

ایران : درباره نقض حقوق بشر در غزه تحقیق شود

جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش غیرمتعهدها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ، خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جنایات صهیونیستها و نقض حقوق بشر از جانب این رژیم در غزه شد.
کد خبر: ۷۰۳۱۰۱
ایران : درباره نقض حقوق بشر در غزه تحقیق شود

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، یک روز بعد از آغاز آتش‌بس در غزه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشستی غیررسمی که به درخواست کشورهای مختلف تشکیل شد، جنایات رژیم صهیونیستی را در تجاوز یک ماهه به غزه بررسی کرد.

در این نشست علاوه بر مقامات ارشد سازمان ملل، نمایندگان سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز دیدگاه‌های خود را درباره این جنگ مطرح کردند.

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل به عنوان رئیس جنبش غیرمتعهدها با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، کشتار زنان و کودکان فلسطینی را مصداق بارز نسل‌کشی و نقض حقوق بشر اعلام کرد.

رشید بیات مختاری، کاردار موقت نمایندگی کشورمان خطاب به رئیس و دیگر اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: جنبش غیرمتعهدها پایان بی قید و شرط تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی برضد شهروندان فلسطینی را خواستار است.

وی آتش‌بس فوری در غزه را با هماهنگی دولت فلسطین خواست دیگر جنبش غیرمتعهدها دانست که باید با اقدام جدی برای پایان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه همراه شود.

کاردار کشورمان در سازمان ملل با اشاره به نقض مقررات بین‌المللی در زمینه‌ حقوق بشردوستانه به دست رژیم اشغالگر قدس گفت: کمبود نیازهای اولیه مردم، شرایط انسانی وخیمی را در غزه به بار آورده است.

بیات مختاری با تأکید بر ضرورت رفع محاصره غزه، اقدام فوری شورای امنیت را در این زمینه خواستار شد.

وی همچنین بر ضرورت تحقیق درخصوص نقض مقررات بین‌المللی درزمینه بشردوستانه ازجانب رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد و از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیقات رسمی و مستقل بین‌المللی در این زمینه حمایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها