بسته‌های جدید امنیت غذایی

راستش یک مدتی بود ما یک کم وهم برمان داشته بود و همچین خیال می‌کردیم که بعد از وزارت امورخارجه که سابقا زیاد بسته پیشنهادی تحویل می‌داد؛ این ما هستیم که در ارائه انواع و اقسام بسته‌های پیشنهادی، گوی سبقت را از همگان و همگنان، در ربودیم.
کد خبر: ۶۹۰۱۳۵
بسته‌های جدید امنیت غذایی

غافل که این طوری‌ها هم که ما خیالات کردیم، نیست. دولت و سایر وزارتخانه‌های تابعه هم مدتی است که دارند روی دست ما بلند می‌شوند.

خبر وارده: «در روزهای آینده، توزیع بسته‌های جدید امنیت غذایی، شامل 10 قلم کالا بین هفت میلیون و 540 هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، آغاز می‌شود. ارزش هر بسته حداکثر 120 هزار تومان است که قابلیت نقد شدن با 20 درصد کاهش را نیز دارد.» ـ به نقل از جراید

عرض نکردیم؟ ... گواه عاشق صادق در آستین باشد (برای همین می‌گویند آستین کوتاه نپوشید!). البته ما یک آدم حسود و بخیلی نیستیم که هیچ گونه رقابت سالمی را نپسندیم و برنتابیم؛ بلکه بسیار هم خوشحال می‌شویم و با آغوش باز از آن استقبال می‌کنیم حتی اگر آن بسته تقدیمی، به هیچ نحوی از انحاء شامل حال و احوال خود ما نیز نشود. خب نشود. شامل حال بقیه که می‌شود. مگه سبدکالا شامل حال و مال ما شد؟

در راستای بسته:

امنیت غذایی، شد نام بسته‌ای نو

گر تو نمی‌پسندی، تغییر ده غذا را

تقسیم‌بندی جدید: طبق این طرح جدید دولت برای تقدیم بسته‌های جدید غذایی به ملت، عموم آحاد و قاطبه ملت در یک نگاه آنی، به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند و انگار که گروه بینابینی هم در کار نیست:

گروه اول: اشخاص برخوردار و مایه‌دار و سرمایه‌دار

گروه دوم: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

نتیجه‌گیری علمی: شما به عنوان یک شهروند، یا وضع مالی‌تان خوب است یا که خب تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی عزیز هستید. راه سومی نیست. کجاست جناب شمس تبریزی که گفت: و آن خطاط، سه گونه خط نوشتی......... آن خط سوم منم!

بسته پیشنهادی: ببخشید که دارد بسته تو بسته می‌شود؛ اما چاره‌ای نیست. هرکس باید کار خودش را بکند. بسته دولت سرجاش، بسته ماهم که قدمت بیشتری دارد، سرجاش. فلذا عرایضی در راستای بسته غذایی دولت فخیمه داریم که برمی‌شماریم:

1ـ تشکر از دولت: قبل از هر چیز مردم از دولت متشکر باشند که این بار حمایت مالی و اقتصادی خود را در قالب سبد کالا ارائه نمی‌کند، چون باز ممکن بود عده‌ای دنبال سبدش باشند و محل حرف و حدیث باشد. فقط امیدواریم کسی این بار دنبال بسته‌اش نباشد. اگر باشد، باز به در بسته خواهد خورد.

2ـ قابلیت نقد و تغییر: هرچند که با 20 درصد کاهش، بسته غذایی قابل نقد شدن است، اما بد نیست که قابلیت تغییر و تبدیل اقلام کالا نیز افزایش یابد. شاید کسی پنیر نخواست؛ به زور پنیر نگیرد. مثلا بتواند به جایش کره بگیرد. این قابلیت‌ها از قدیم بوده است. مگر بعضی‌ها از آب ، کره نمی‌گرفتند؟

3ـ درآمد یک میلیونی: اعلام شده که این بسته‌های جدید غذایی فقط شامل کسانی می‌شود که حقوق و درآمد زیر یک میلیون تومان داشته باشند. بنده کسانی را می‌شناسم که در فیش حقوقی‌شان یک میلیون تومان نوشته، اما آن قدر شامل کسورات(!) و جریمه و حق بیمه غیره می‌شود که سربرج، حول و حوش نیم میلیون تومان دستشان را می‌گیرد؛ اینها چه باید بکنند؟ ... آها، اشاره می‌کنند که فعلا هرجا هستند، تماشا بکنند. وصف العیش، نصف العیش لابد!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها