«بچگیتو فراموش نکن» پاییز اکران می‌شود

فیلمی برای خانواده‌ها

فیلم سینمایی «بچگیتو فراموش نکن» به کارگردانی جلال فاطمی که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است، پاییز امسال اکران می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۱۷۵
فیلمی برای خانواده‌ها

جلال فاطمی کارگردان و بازیگر سینما با بیان این مطلب که بهترین زمان برای اکران فیلم «بچگیتو فراموش نکن» فصل پاییز است، گفت: با توجه به اینکه این فیلم سینمایی در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است بهترین زمان برای اکران آن فصل پاییز است زیرا در این فصل مدارس باز است و دانش آموزان می توانند از این فیلم به خوبی استقبال کنند.

وی افزود: مخاطب در این فیلم سینمایی شاهد تخیلی متفاوت است که می‌تواند برای کودک و نوجوان و حتی بزرگسال جذاب باشد. چنین فیلم هایی می تواند خانواده را همراه با کودکان خود به سینما بکشاند. هرچند سینمای کودک و نوجوان می تواند بهترین گزینه برای تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان باشد، اما متاسفانه در ایران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

فاطمی با بیان این مطلب که چرخه تولید سینمای کودک و نوجوان محدود به تولید اثر برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان شده است، افزود: چند ماه مانده به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، مسئولان به سینماگران اعلام می کنند که فیلمنامه های خود را برای ساخت به بنیاد فارابی ارسال کنند. در چنین شرایطی برای اینکه فیلم به جشنواره برسد با سرعت و بدون فکر فیلم‌های سینمایی را می‌سازند و این آثار هم به یک اثر جشنواره ای تبدیل می شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید» گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان توسط دولت برگزار می شود و اکثر فیلم های این جشنواره هم با بودجه دولت تولید می شوند. به این ترتیب دولت خودش جشنواره برگزار می کند و خودش به فیلم هایی که تولید کرده جایزه می دهد. در چنین شرایطی هیچ جایی برای فیلم هایی که توسط بخش خصوصی تولید می شود، وجود ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «نخودی» افزود: برای ارتقای سطح کیفی فیلم های کودک و نوجوان باید فرصت لازم برای طراحی ایده، نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم وجود داشته باشد تا بتوان با شناخت دقیق از مخاطب فیلم را تولید کرد.

در فیلم سینمایی «بچگیتو فراموش نکن» بازیگرانی چون اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رجبی، مائده طهماسبی، مریم سلطانی و ... حضور دارند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها