خبر سلامت

مراقب تغییر رنگ پوست اطراف ناخن باشید

یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که 10 درصد از بیماری‌های پوستی به مشکلات ناخن مرتبط است، گفت: تورم، قرمزی و درد در چین‌های پوستی اطراف ناخن علامت بروز عفونت میکروبی در ناخن است.
کد خبر: ۶۷۱۵۱۶

دکتر حسین طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ناخن‌ها به دلیل محل قرار گرفتنشان همواره در معرض آسیب هستند، گفت: بیشتر جراحات کوچک بدون نیاز به هیچ نوع درمانی با گذشت زمان بهبود می‌یابند، البته به علت سرعت کند رشد ناخن‌ها ممکن است این بهبودی مدت زیادی طول بکشد، ولی درمان جراحات و آسیب‌های شدیدتر و حادتر ممکن است نیاز به مداخله تخصصی داشته‌باشد.

وی یادآور شد: علائم هشداردهنده بیماری ناخن‌ شامل تغییر در رنگ و شکل ناخن، تورم پوست اطراف ناخن و درد است. در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ و شکل، باقی ماندن خطوط سفید بر ناخن و موج‌دار یا شکننده شدن آنها باید با پزشک متخصص پوست و مو مشورت شود.

استفاده مکرر از هدفون وزوز گوش می‌آورد

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: اگر میزان صدای هدفون زیاد باشد و افراد به طور مداوم و پشت سر هم از هدفون استفاده کنند، وزوز و سنگینی گوش در کمین آنهاست که در مراحل پیشرفته می‌تواند به عدم تحمل صدا بینجامد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد: آسیب‌های صوتی به گوش به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول که ترومای صوتی نام دارد، صداهایی است که به صورت ناگهانی و شدید و در فرکانس‌های بالاتر از 2000 به گوش وارد شده و می‌تواند به کری کامل گوش نیز بینجامد. این ترومای صوتی می‌تواند در میدان تیراندازی رخ دهد یا به علت بروز موج انفجار و صدای ترقه ایجاد شود.

دیابت بارداری به کاهش شیر مادر منجر می‌شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مشکل برخی مادران بارداری که پس از وضع حمل با کمبود شیر برای تغذیه نوزادشان روبه رو هستند از دیابت بارداری ناشی‌می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌ متخصصان آمریکایی دریافته‌اند: مادران شیردهی که از میزان کافی شیر برای تغذیه فرزندشان برخوردار نیستند، 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که به مشکلات مرتبط با سوخت و ساز انسولین یا به اصطلاح دیابت بارداری مبتلا باشند.

بالا رفتن شاخص توده بدنی، انسولین ناشتا و مقاومت به انسولین در محدوده عارضه پیش‌دیابت، نشان‌دهنده میزان پایین شیر در مادران شیرده است. دیابت بارداری که موجب افزایش فشارخون در این دوران می‌شود در 18 درصد تمام بارداری‌ها اتفاق می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها