نبض سیاست

فهرست جدید تحریم‌های ضدایرانی انگلیس

وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، تحریم‌ها علیه چند مقام کنونی و سابق ایران را به بهانه حقوق بشر تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌ها علیه آنها را به روزرسانی کرده است.
کد خبر: ۶۶۳۴۶۲

به گزارش فارس، حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت سابق، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی و سعید مرتضوی، از جمله افرادی هستند که نامشان در این فهرست وجود دارد. محمود عباس‌زاده مشکینی، سیدمرتضی بختیاری، حمیدرضا عمادی، محمد حسینی، محمدصالح جوکار، عزیزالله رجب‌زاده، محمود سالارکیا، حجت‌الله سوری، رضا تقی‌پور، تمدن و زرگر دیگر افرادی هستند که اطلاعات آنها در این فهرست به روزرسانی شده و مدت تحریم آنها تمدید شده است.

محکومیت اقدام گروه‌های تروریستی علیه خبرنگاران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اقدام اخیر گروه‌های تروریستی در شهر معلولای سوریه در حمله به تیم خبری شبکه المنار لبنان را که منجر به شهادت سه نفر از گروه خبری این شبکه شد، محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم افزود: این اقدام یک‌بار دیگر خطرات جدی ناشی از رشد پدیده شوم خشونت و افراط‌گرایی و مرزناپذیری آن را نمایان کرد. وی با اشاره به طرح رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی تاکید کرد: این حادثه تلخ همکاری همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط را برای توقف افراط‌گرایی و تروریسم ضروری می‌‌کند.

ارائه جدول زمان‌بندی برای اقتصاد مقاومتی تا اردیبهشت‌ماه

نایب‌رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد جدول زمان‌بندی برای حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی تا اردیبهشت‌ماه ارائه شود.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در جلسه علنی دیروز مجلس، هنگام بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانه ملت ، از اهتمام قوای مقننه و مجریه برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: باید دولت و مجلس با همدلی مباحث را به پیش ببرند؛ ما در مجلس وظیفه خود می‌دانیم بخشی از جلسه را به این بحث اختصاص دهیم.

تقدیم استیضاح وزیر نیرو به هیات رئیسه

حسینعلی‌ حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.

وی در گفت‌وگو با فارس، 17 دلیل برای این استیضاح عنوان کرده است.

ادعای السفیر درباره مخالفت ایران با طرح آمریکا

روزنامه لبنانی السفیر با ادعای ارائه طرح هفت ماده‌ای از سوی آمریکا برای حل و فصل مسائل منطقه، از مخالفت ایران با این طرح خبر داد.

به گزارش تسنیم، بخشی از این گزارش به موضوع فلسطین مربوط می‌شود که آمریکا تلاش کرده با ارائه مشوق‌هایی، آوارگان فلسطینی را از بازگشت به کشورشان منصرف کند. براساس این بخش، به آوارگان و پناهندگان فلسطینی، در کشورهایی که حضور دارند، تابعیت همان کشور داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها