شمارش معکوس برای بیمه رایگان پس از ثبت نام یارانه

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه های پایه سلامت یا درمان نیستند، می توانند بدون پرداخت حق بیمه، با رعایت شرایط ذیل و مراجعه به آدرس سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمایند.
کد خبر: ۶۶۱۸۶۲

شمارش معکوس برای بیمه رایگان پس از ثبت نام یارانه

به گزارش جام جم آنلاین، شرایط و مراحل ثبت نام در سایت بیمه سلامت ایران با نشانی www.bimehsalamat.ir از این قرار است که اولا افرادی که بدون هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند ، می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند بنابر این بیمه شدگان تحت پوشش دیگر سازمان های بیمه گر (از قبیل: سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خدمات درمانی نیروهای مسلح و ...) مشمول این طرح نیستند.

دوم آن که اگر در مراحل بررسی فرم ثبت نام اولیه ، مشخص شود فرد متقاضی دارای پوشش بیمه ای سایر سازمانها باشد؛ ثبت نام نامبرده لغو می شود. افراد بدون بیمه همچنین باید برای بثبت نام اولیه صرفا به سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کنند و از هرگونه مراجعه حضوری به سایر سازمان های بیمه گر و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا نمایندگی های سازمان بیمه سلامت ، بپرهیزند.

سوم این که افراد بدون بیمه، پس از طی فرآیند ثبت نام ، فرم ها مورد بررسی قرار می گیرند و باید منتظر بمانند تا نتایج بررسی وضعیت شان از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام به اطلاع شان برسد.

چهارم آن که با توجه به همزمانی ثبت نام طرح هدفمندی یارانه ها و برای آسان شدن فرآیند ثبت نام متقاضیان پوشش بیمه همگانی ، ثبت نام از روز دوشنبه اول اردیبهشت آغاز می شود و صدور دفترچه به مشمولین طرح پس از بررسی فرم ثبت نام اولیه و احراز شرایط متقاضی امکانپذیر است.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها