معاون عمرانی استاندار بوشهر اعلام کرد؛

خدمت رسانی به گردشگران در چهل و پنج کمپ اسکان

رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

سفر ۸ میلیون گردشگر در ۴ روز نخست تعطیلات

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هفت میلیون و ۷۷۹ هزار نفر از هموطنان در چهار روزی که از تعطیلات نوروزی می‌گذرد، مسافرت کرده و در مراکز اقامتی کشور اسکان داده شده‌اند.
کد خبر: ۶۵۷۷۸۱
سفر ۸ میلیون گردشگر در ۴ روز نخست تعطیلات

مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر به کرمانشاه افزود: مازندران، خراسان رضوی، گیلان، فارس و اصفهان پنج استانی هستند که پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این میان کرمانشاه نیز جزو پنج استان بعدی کشور است که شاهد بیشترین سفرهای نوروزی بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی استان در آینده نزدیک وابسته به توسعه گردشگری است که با رویکرد مسئولان استان و کمک‌هایی که از سوی مسئولان کشور صورت خواهد پذیرفت محقق می‌شود.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که این تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل آیا تغییری کرده است، گفت: آمار امسال تقریبا برابر با سال گذشته بوده و تغییر محسوسی نداشته اما سیاستی که دنبال شد این بود که از مردم خواستیم تا در صورت امکان سفرهای خود را به روزهای سوم فروردین به بعد موکول کنند تا از حجم و فشار سفر در دو روز اول سال کاسته شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: خوشبختانه مردم نیز در این راستا همکاری خوبی داشتند و اکثر آن‌هایی که این امکان برایشان وجود داشت سفرهای خود را از امروز به بعد آغاز کرده یا خواهند کرد و به همین دلیل از آن فشار دو روز اول سفرها تا حدودی کاسته شد و خود هموطنان این مسئله را مدیریت کردند.

سلطانی‌فر گفت: عمده بار ترافیک روی پنج تا شش محور مواصلاتی در کشور بود که با تدابیر پلیس راهنمایی و رانندگی خوشبختانه مسافرت و رفت و آمد مردم در جریان است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در مورد راستی آزمایی آمار سفرهای نوروزی اظهار کرد: در سال گذشته آمار ۱۶۶ میلیون سفر نوروزی ثبت شد درحالی که به عنوان مثال اتومبیلی که از تهران به قصد کرمانشاه سفر می‌کرد، در تمامی شهرهای مسیر راه به عنوان یک سفر ثبت می‌شد، قطعا آمار امسال اینگونه محاسبه نمی‌شود.

سلطانی‌فر افزود: حدود ۹۵ درصد از آمار ارائه شده تا ظهر روز یکشنبه (هفت میلیون و ۷۷۹ هزار مسافر) با واقعیت منطبق است، هرچند بسیاری از سفرها به دلیل اینکه مردم در منازل اقوام و وابستگان خود ساکن می‌شوند، نیز محاسبه نشده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها