میانگین مصرف بنزین به ٧٠ میلیون لیتر در روز رسید

میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ٩ اسفندماه با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل از آن به بیش از ٧٠ میلیون لیتر رسید.
کد خبر: ۶۵۲۰۱۶
میانگین مصرف بنزین به ٧٠ میلیون لیتر در روز رسید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از شانا، بنابر اعلام رسمی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کشور، مجموع بنزین مصرف شده در بازه زمانی سوم تا نهم اسفند ماه به ٤٩٣ میلیون لیتر رسید که در مقایسه با هفته قبل از آن ٤,٩ میلیون لیتر افزایش یافته است.

آمارها نشان می دهند مصرف میانگین بنزین در هفته های اخیر رو به بالا نبوده و محدوده مصرف این فرآورده نفتی ٧٠میلیون لیتر بوده؛ این درحالی است که انتظار می رفت، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مصرف بنزین نیز افزایش یابد.

شاید بتوان یکی از دلایل عمده این کاهش مصرف را ذخیره سازی بنزین با هدف استفاده در نوروز دانست.

البته هنوز دو هفته به پایان سال ١٣٩٢ باقی مانده است و در صورتی که همانند سالهای قبل ورود به محدوده ترافیک لغو شود،انتظار می رود مصرف بنزین هم در این یازه زمانی افزایش یابد.

بالاترین میزان مصرف بنزین در بازه زمانی سوم تا نهم اسفندماه، ٧٨ میلیون و یکصد هزار لیتر به روز شنبه (سوم اسفندماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٥٨ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (٩ اسفندماه) مربوط می شود.

مصرف ٢٩,٥ میلیون لیتر بنزین در تهران

بنزین مصرفی تهران در بازه زمانی یاد شده (سوم تا نهم اسفندماه)به ٢٩ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید که از کاهش ١٨,٥ میلیون لیتری آن در مقایسه با هفته قبل از آن (٤٨ میلیون لیتر) حکایت دارد.

برپایه این گزارش،در بازه زمانی یاد شده میانگین مصرف بنزین در تهران چهار میلیون و ٢١٠ هزار لیتر بوده است.

بیشترین مقدار مصرف بنزین در تهران با ٦,٧ میلیون لیتر به روز شنبه (سوم اسفندماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١.٩ میلیون لیتر به روز چهارشنبه (٧ اسفندماه) مربوط می شود.

مصرف بیش از ٧٦٤ میلیون لیتر گازوئیل در کشور

در گزارش رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران،مجموع مصرف نفت گاز کشور در دوره زمانی سوم تا نهم اسفندماه با میانگین ١٠٩ میلیون و یکصد هزار لیتر به ٧٦٤ میلیون و یکصد هزار لیتر رسید.

بیشترین مصرف نفت گاز در این بازه زمانی با ١٤٠ میلیون لیتر به روز سه شنبه (٦ اسفندماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٧٧ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز جمعه ( سوم اسفندماه) مربوط می شود.

مصرف ٢٧ میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور

مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته منتهی به نهم اسفندماه با میانگین روزانه ٤,٥ میلیون لیتر به ٢٧ میلیون لیتر رسید.

آمارها نشان می دهند مصرف بنزین سوپر در بازه زمانی سوم تا نهم اسفندماه نسبت به هفته پیش از آن، ٢,٨ میلیون لیتر افزایش یافته است.

بیشترین مصرف این فرآورده با ٤,٤ میلیون لیتر به روز دوشنبه ( ٥ اسفندماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٣.١میلیون لیتر به روز جمعه ( ٩ اسفندماه) مربوط می شود.

مصرف ٢١٥میلیون لیتر نفت سفید و ٣٢٤ میلیون لیتر نفت کوره

بنابر گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران،مصرف نفت سفید کشور در بازه زمانی سوم تا نهم اسفندماه با میانگین ٣٠ میلیون و ٨٢٠ هزار لیتر به ٢١٥ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر و نفت کوره مصرفی نیز در این بازه زمانی با میانگین ٤٦ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به ٣٢٤ هزار و یکصد هزار لیتر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها