جاده هراز را تعریض کنید

حجم بالای تردد در جاده هراز از یک سو و کندی پیشرفت طرح‌های تعریض آن از سوی دیگر سبب شده است تا بار ترافیکی و میزان تصادفات در این جاده نسبت به سایر جاده‌های مازندران بیشتر باشد، به طوری که در آخرین تصادف رخ داده در این جاده، یک دستگاه اتوبوس به عمق دره منطقه «زیار باغ» سقوط کرد که 18 کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۶۴۷۹۶۶

جاده هراز نه‌تنها برای خودروهای کوچک و سواری که برای خودروهای سنگین و اتوبوس نیز به‌ دلیل جاذبه‌های طبیعی از یک‌سو و کوتاه‌تر بودن مسیر میان مازندران ـ تهران و برعکس جذابیت دارد.

طرح تعریض و چهارخطه کردن محور هراز از مهم‌ترین طرح‌های اداره کل راه و شهرسازی مازندران محسوب می‌شود، اما تاکنون از 110 کیلومتر حوزه استحفاظی استان فقط 40 کیلومتر آن چهارخطه شده است.

هم‌اکنون 70 کیلومتر از این مسیر در حوزه مازندران در حال تعریض و چهارخطه شدن است، ولی به اعتقاد کارشناسان راه و شهرسازی سرعت کار به علت تامین نشدن بموقع اعتبارات مورد نیاز رضایت‌بخش نیست، این در حالی است که براساس آمار، سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از محور هراز و شهر آمل وارد استان مازندران می‌شوند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در این باره به ایرنا گفت: روزانه به طور میانگین 15هزار و 428 دستگاه خودرو در جاده هراز تردد می‌کنند که از این تعداد 356 تا اتوبوس است.

محمد پورتیموری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 84 مورد تصادف منجر به مرگ و زخمی در محور هراز رخ داده است که سه مورد آن مربوط به اتوبوس بود.

وی با بیان این‌که اتوبوس همچنان امن‌ترین وسیله نقلیه جاده‌ای در مازندران است، ادامه داد: کمتر از 4 درصد تصادفات منجر به مرگ و زخمی شدن در محور هراز در سال جاری مربوط به اتوبوس بوده است.پورتیموری میانگین تردد روزانه خودرو در محور فیروزکوه را 9140 دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: 223 دستگاه از این تعداد اتوبوس است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 65 فقره تصادف منجر به جرح و فوت در محور فیرزوکوه رخ داد که یک مورد برابر با 1.5 درصد مربوط به اتوبوس بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها