در اختلاف نظر پیش آمده بر سر تعیین مجری مصاحبه های رییس جمهور

شورای نظارت بر صداوسیما، حق را به رسانه ملی داد

نایب رییس شورای نظارت بر صداوسیما با تشریح جزئیات نشست امروز شنبه شورای نظارت بر صداوسیما برای رسیدگی به اختلاف نظر این رسانه و ریاست جمهوری بر سر تعیین مجری برنامه های مصاحبه زنده رییس جمهوری در تلویزیون گفت که این شورا در این زمینه حق را به صداوسیما داده است. در همین حال، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز جزییات بیشتری را در این باره ارایه کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۲۰۷
شورای نظارت بر صداوسیما، حق را به رسانه ملی داد

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نائب‌رئیس شورای نظارت بر صداوسیما در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسه امروز شنبه این شورا، گفت: شورای نظارت حق انتخاب مجری را به صداوسیما داد.

وی با اشاره به جلسه امروز هیأت نظارت بر صدا و سیما گفت: در این جلسه نامه رئیس سازمان صدا و سیما به هیأت نظارت در خصوص انتخاب مجری برنامه‌های تلویزیونی رؤسای قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حق انتخاب مجری این برنامه‌ها را بنا به وظیفه رسانه‌ای سازمان صدا و سیما به رسانه ملی داد.

شجاعی افزود: البته اعضای هیأت شایسته دانستند که در انتخاب مجریان برنامه‌های تلویزیونی رؤسای قوا هماهنگی لازم با رؤسای قوای سه‌گانه به عمل آید.

نائب رئیس هیأت نظارت بر صدا و سیما اظهار کرد: اعضای هیأت از تاخیری که در پخش برنامه تلویزیونی رئیس‌جمهور به هر دلیلی ایجاد شد و منتظر ماندن مردم ابراز تاسف کردند و این اتفاق را مناسب ندانستند.

بدنبال درخواست رئیس سازمان صدا و سیما از شورای نظارت مبنی بر اظهار نظر این شورا در مورد انتخاب مجری مصاحبه با روسای قوا، موضوع در جلسه 367 شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی (رئیس شورا ) و جواد لاریجانی (نمایندگان قوه قضائیه)، بیژن نوباوه وطن (دبیر شورا ) و سید رمضان شجاعی کیاسری (نایب رئیس شورا ) (نمایندگان قوه مقننه )، حسام‌الدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی (نمایندگان قوه مجریه) برگزار شد.

*مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی: بدیهیات قانونی و حرفه‌ای مورد تاکید قرار گرفت

به دنبال تاخیر در پخش مصاحبه زنده رادیو- تلویزیونی رئیس‌جمهور و پاسخ شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به سوال رسانه ملی، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پاسخ شورای محترم نظارت در واقع تاکید مجددی بر روال قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی از ابتدا تاکنون تلقی می‌شود.

وی گفت: رسانه ملی و اصولا هر رسانه‌ای وظیفه دارد تا برای انجام هرگونه مصاحبه و با هر مقام مسئولی مجری واجد شرایط و کارشناسان شایسته‌ای را معرفی کند.

سهرابی افزود: البته در این مورد خاص، رئیس محترم سازمان با دو مجری پیشنهادی یعنی آقای روحانی‌نژاد و سرکار خانم سپانلو توسط رئیس‌جمهور محترم موافقت کرده و دستورات لازم را برای هماهنگی بعدی صادر کرده بود. هر چند معلوم شد خانم سپانلو به دلیل مشکلاتی که در مصاحبه اول برای ایشان پیش آوردند، علیرغم اصرار زیاد این مسئولیت را نپذیرفته بودند.

مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی در مورد علت تاخیر در پخش مصاحبه گفت: در ساعات پایانی به طور غیررسمی مطلع شدیم که فرد دیگری بدون هماهنگی جایگزین شده است که از نظر حرفه‌ای و رسانه‌ای مناسب گفتگو با رئیس‌جمهور محترم نبود. این مسئله به اطلاع خود ایشان هم رسید و توقع بر این بود که مسئولان رسانه‌ای نهاد رئیس‌جمهور حداقل ضوابط قانونی را مراعات می‌کردند.

سهرابی افزود: قرار شد رئیس محترم سازمان نامه‌ای برای رئیس‌جمهور محترم ارسال کرده و جزییات این موضوع را به آگاهی ایشان برساند. امیدواریم نیازی به اطلاع‌رسانی بیشتر پیش نیابد.

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما افزود: سازمان صدا و سیما همکاری گسترده و مستمری با دولت محترم دارد از تلاش برای انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی و پوشش وسیع برای گزارش عملکرد صد روزه با تشکیل ستاد برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها حاکی از نگاه ملی و متعهدانه رسانه ملی به قوه مجریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
كار مجری خیلی مهم است و حتماباید تخصص لازم در موضوع موردبحث را داشته باشند والا نتایج بدون فایده خواهد بود گاهی اثرات نا مطلوب هم به جا خواهد گذاشت متاسفانه در اكثر برنامه ها بیشتر به ظاهر و سر و صداهایی كه مجریان از خود در می اورند، بها میدهند در صورتی كه برای یك اجرای صحیح حداقل صدها ساعت مطالعات مستمر نیاز دارد ولی اكثر مجریان با سخنان بیهوده وقت گذرانی میكنند بدون آن كه برنامه پر بار از خودشان به جا بگذارند حتی گاهی نقش پارازیت را در بین سخنان كارشناسان عهده دار میشوند

نیازمندی ها