آلبوم هایی که این هفته منتشر شدند

آلبوم‌هایی که در این هفته منتشر شده بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.
کد خبر: ۶۴۳۶۲۳
آلبوم هایی که این هفته منتشر شدند

یاد من باش سالار عقیلی
آلبوم «به یاد من باش» واپسین اثر پیمان خازنی به خوانندگی سالار عقیلی و کلام دکتر علی غضنفری از سوی موسسهٔ آوای باربد روز گذشته منتشر شد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این اثر که بر مبنای موسیقی ارکسترال و با نگاهی به ساختار موسیقی ملی تالیف شده است، پنج تصنیف با عنوان‌های به یاد من باش، خیال خوش، نگاهی منتظر، در نهانخانهٔ دل، بی‌باده و یک ساز و آواز در دستگاه همایون بر روی غزلی از سعدی گنجانده شده است.
در این اثر همایون رحیمیان، رضا عالمی، میثم مروستی، عماد رضا نکویی، پدرام فریوسفی پویا خوش آهنگ، لعیا اعتمادی، میلاد عالمی، سهراب بره‌مندی، کریم قربانی، آتنا اشتیاقی، داوود منادی، مهرداد عالمی، علیرضا خورشید فر، سینا ذکایی، آرمین قیطاسی، پیام سوری، احسان خازنی، رابعه زند، الناز اعلائی، سینا اعلم، می‌رامیر می‌ری، شایان یزدی‌زاده، امیر حاجی نیا، و پیمان خازنی به نوازندگی پرداخته‌اند.
در این اثر که ضبط آن چهار سال به طول انجامیده است، پیمان خازنی با نگرشی نو به مقولهٔ جواب آواز فضا‌هایی تازه را تجر به کرده است و با ترکیب تار و قانون به این امر پرداخته است.

خوشبختی، حمید عسگری
چهارمین آلبوم مستقل این خواننده در حالی از هفته گذشته روانه بازار موسیقی کشور شد که او تاکنون سه‌گانه «کما» را وارد بازار موسیقی کشور کرده بود.
آلبوم جدید این خواننده «خوشبختی» نام دارد و در 12 قطعه (یک قطعه بی‌کلام) به نام‌های: «خیلی دوست دارم، خداحافظ عشق من، هوای گریه، بازم بارون، خوشبختی، تقاص، آهنگی که دوست داشتی، روزگار، بگو دوسم داری، سوء‌ظن، عشق یه‌طرفه، خیلی دوست دارم (بی‌کلام)» از صبح امروز در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.
چهره‌هایی چون شهاب اکبری، پوریا حیدری و محمد مجرلو در بخش تنظیم آثار و علی بحرینی، امید بذرافشان و زهره زمانی در بخش ترانه، این خواننده را در آلبوم جدیدش همراهی کرده‌اند.
کلیه ملودی‌های این آلبوم را خود «حمید عسکری» ساخته و 5 ترانه آلبوم را نیز خود او سروده است.
قطعه آخر این آلبوم نیز به صورت بی‌کلام در لیست قطعات گنجانده شده است.
عسکری در این آلبوم از دو ملودی کاور عربی نیز استفاده کرده است. نکته قابل توجه این اثر این است که این خواننده در اقدامی جالب قطعه «بزن بارون» در آلبوم جدیدش، که فضایی حسی و عاشقانه دارد را به «بنیامین بهادری» و همسر مرحوم‌اش تقدیم کرده است.

ساعتا خوابن، رضا یزدانی
آلبوم «ساعتا خوابن» با صدا و موسیقی «رضا یزدانی» در این هفته به صورت همزمان در سراسر کشور منتشر شد.
این خواننده همچنین در هفته های گذشته اجراهای متعددی را هم در شهرهای مختلف کشور به روی صحنه برده که از آن جمله می توان به اجراهای برنامه اش در اهواز، بندر عباس رشت و ... اشاره کرد که در این کنسرت ها چند قطعه از آثار آلبوم جدید خود را هم اجرا کرده است. این خواننده که دستی هم در بازیگری و سینما دارد، این روزها با حضور و نقش آفرینی در فیلم «بوی گندم» به کارگردانی «رضا خاکی» و حضور چهره هایی از قبیل مصطفی زمانی، الناز شاکر دوست و پولاد کیمیایی، روی بیلبوردها و سردر سینماهای کشور نیز حضور دارد تا انتشار آلبوم جدیدش به نوعی همزمان شود با اکران فیلم جدیدش در تهران و شهرستان ها.
یزدانی پیش از این در فیلم های «حکم» و «رئیس» مسعود کیمیایی نیز به ایفای نقش پرداخته بود. حضور در فیلم «تهران طهران» نیز از دیگر فعالیت های غیر موسیقایی این هنرمند است.
یزدانی پیش از این آلبوم هایی از قبیل «شهر دل»، «پرنده بی پرنده»، «هیس»، «ساعت فراموشی» و «ساعت 25 شب» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده و دوستدارانش علاقه فراوانی به آثار خاص او که نگاهی نوستالژیک به خاطرات ما ایرانی ها دارند، نشان داده اند.
«علی اوجی» تهیه کننده آلبوم «ساعتا خوابن» رضا یزدانی است و این اثر از سوی شرکت «تصویر گستر پاسارگاد» در بازار موسیقی کشور توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها