نبض سیاست

اصلاح‌طلبان هم تاب نیاوردند

در پی افزایش انتقادها از طرح توزیع سبد کالایی و سردرگمی مردم، فرشاد مومنی اقتصاددان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با شرق گفت: در شرایطی که 85 درصد مردم طرفدار کنترل تورم هستند دولت باید شفاف به مردم بگوید چرا می‌خواهد با اعانه‌دهی به مردم مشکلات اقتصادی را حل کند؟
کد خبر: ۶۴۳۰۲۴
اصلاح‌طلبان هم تاب نیاوردند

مرتضی افقه، کارشناس اقتصادی هم گفت: توزیع سبد کالا یک برنامه نمایشی و سیاسی است و این اقدام اعتماد مردم به دولت را خدشه‌دار می‌کند.

حسین راغفر که گاهی به عنوان اقتصاددان حامی دولت شناخته می‌شود اطلاع‌رسانی برای توزیع سبد کالایی را نامناسب دانست.

احمد شیرزاد نیز در اعتماد نوشت: توزیع سبد کالایی اولین تجربه دولت یازدهم بود... باید منتظر بود و دید آیا در برنامه‌های بعدی دولت می‌تواند یک ساماندهی جدی داشته باشد یا نه؟ وی مسئولان اجرایی را در توزیع نامناسب سبد کالایی مقصر دانسته و می‌نویسد: تشکیل صف خیلی خوب نیست و چهره خارجی خیلی زشتی دارد.

تذکرهای نمایندگان به روحانی و ظریف

اظهارات اخیر حسن روحانی درباره کم‌سواد خواندن منتقدان توافق ژنو و نیز سخنان ظریف درباره هولوکاست و به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل، دیروز با تذکرهای نمایندگان منتقد دولت در مجلس همراه شد.

به گزارش ایرنا، حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکر کتبی خود به رئیس‌جمهور، از «اتخاذ ادبیات نامناسب از سوی رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان توافق ژنو» انتقاد کرد و مدعی شد: رئیس قوه قضاییه، برخی از علما، نمایندگان مجلس و نخبگان دانشگاهی از این توافق‌نامه انتقاد می‌کنند.

همزمان با انتقادها از اظهارنظر دیروز رئیس‌جمهور، جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتقادها از توافق ژنو گفت: مخالفت‌هایی که با اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی می‌شود از روی حسادت است.

در همین حال رسایی، نماینده تهران در تذکر دیگری به وزیر امورخارجه خواستار پیگیری «دلیل اتخاذ مواضع دوپهلو و گاهی صریح مورد علاقه اسرائیل غاصب و از جمله تائید افسانه هولوکاست و عدم اعتقاد به رسمیت شناختن اسرائیل از طرف جمهوری اسلامی ایران» شد.

همزمان، قاسم جعفری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با مهر، از جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات منتسب به ظریف مبنی بر این‌که «به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل به ما ربطی ندارد» خبر داد.

واکنش‌ها به اظهارات ظریف درحالی است که مسئولان وزارت خارجه نقل قول منتسب به وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه سوئدی را تکذیب کرده‌اند.

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد حسن روحانی، امشب در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص مهم‌ترین مسائل روز کشور با مردم شریف کشورمان سخن خواهد گفت.

بر اساس این گزارش، این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی بعد از اخبار سراسری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما انجام خواهد شد.

سایت ریاست جمهوری اعلام کرد که این برنامه همزمان از طریق شبکه سراسری رادیو ایران نیز پخش می‌شود.

بازگشت جلیلی به دانشگاه امام‌ صادق پس از 12سال

سعید جلیلی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال نتوانست آرای لازم برای حضور در راس دولت را کسب کند، اکنون به دانشگاه بازگشته است.

به گزارش مشرق، جلیلی که فارغ‌التحصیل رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق است، در سال‌های 79 و 80، «تفسیر آیات سیاسی قرآن» را در دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی تدریس می‌کرد و اکنون بعد از 12سال بار دیگر به دانشگاه برگشته است.

ظاهرا جلیلی تدریس خود را بر مبنای پایان‌نامه دکترای خود که در همین دانشگاه و در سال 81 دفاع کرده، قرار داده است.

توافق برای برگزاری نشست 5‌ گانه درباره سوریه

به دنبال شکست مذاکرات ژنو2 درباره بحران سوریه که به عقیده برخی صاحب‌نظران یکی از دلایل اصلی آن دعوت نکردن از ایران بوده است، روزنامه «کارسانت» روسیه اعلام کرد واشنگتن و مسکو در خصوص برگزاری نشستی در موازات نشست ژنو 2 با حضور ایران، ترکیه و عربستان توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلمات روس گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات اخیرش با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در مونیخ پیشنهاد ویژه خود را برای تدوین راهکاری جهت حل و فصل بحران سوریه مطرح و مسکو نیز از این راهکار استقبال کرد. همچنین یک منبع در وزارت خارجه آمریکا این خبر را تائید کرد.

همزمان با این خبر، نشست سه جانبه ایران، سوئیس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه به این کشور، دیروز در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد.

کمک اتحادیه اروپا برای اخراج منافقین از عراق

حضور منافقین در عراق در حالی به یک چالش سیاسی برای دولت این کشور تبدیل شده است که اتحادیه اروپا دیروز اعلام کرد قصد دارد مبلغ ۲۲ میلیون یورو برای کمک به انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق به کشور ثالث اختصاص دهد.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان، یانا هیباشکووا، رئیس هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در دیدار اخیرش با محمد شیاع السودانی، وزیر حقوق بشر عراق، این وعده را داده است. گفته می‌شود گروهک تروریستی منافقین نقش مهمی در ناامن‌سازی عراق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها