یک عذرخواهی ساده به ما و مردم بدهکارید

از همان روزی که فهرست فیلم‌های این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد و نام‌ها و چهره‌های بزرگ وارد گود رقابت برای شکار سیمرغ شدند، پیش‌بینی می‌شد که مردم هم امسال برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری شور و شوق بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۳
یک عذرخواهی ساده به ما و مردم بدهکارید

جلوتر که رفتیم و در روز نخست پیش‌فروش بلیت‌های فیلم فجر وقتی سامانه فروش در همان ساعات نخست به‌دلیل حجم بالای ترافیک دچار اختلال و دردسرآفرین شد حدس زدیم که باید در ادامه این راه شاهد اتفاقات دیگری هم باشیم.

گرچه امسال در مقایسه با گذشته در برخی موارد نظم بهتری را شاهد هستیم، اما چه در سینماهای مردمی و چه در برج میلاد که به آن کاخ جشنواره می‌گویند برخی بی‌نظمی‌ها و رعایت نکردن مواردی مهم باعث شده تا‌در کنار نکات مثبت، این آسیب‌ها را هم در نظر بگیریم و یادآوری کنیم.

در برخی از سینماهای مردمی، متاسفانه در یکی دوروز گذشته شاهد بوده‌ایم که گاهی به دلیل استقبال مردم بسیار فراتر از ظرفیت سالن، علاقه‌مندان به سینما در آن حضور یافته‌اند و نشسته بر پله یا ایستاده فیلم را یکی‌ دو‌ساعتی پیگیری کرده‌اند.

این موضوع شاید در وجه منفی آن ریشه در سودجویی گروهی داشته باشد که می‌خواهند در خلأ نظارت کافی از سوی برگزارکنندگان،‌ تلافی کم‌رونقی سینما در ماه‌های دیگر سال را چند شبه جبران کنند و از طرفی نکته مهم دیگر مبحث ایمنی و پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه است.

مثلا سالنی که در بهترین حالت 200 نفر ظرفیت دارد و بیش از 300 نفر در آن حضور می‌یابند اگر گرفتار آتش‌سوزی شود آیا مسئولان جشنواره و مدیران سینما می‌توانند پاسخگوی خسارت‌های احتمالی جانی و مالی مردم باشند؟

درست است که ما همه دوست داریم سینماها به مانند گذشته‌های دور دوباره رونق بگیرد ولی به چه قیمتی؟ آیا می‌توان از مردم پول گرفت و به جای صندلی به آنها گفت برو گوشه سالن یک جایی برای خودت پیدا کن و روی زمین بنشین یا ایستاده فیلم را تماشا کن؟!

از طرف دیگر با وجود گذشت چند روز از جشنواره هنوز بسیاری از همکاران رسانه‌ای با وجود تائید و ثبت‌نام در سامانه جشنواره هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند و یکی پس از دیگری فیلم‌ها را از دست می‌دهند و در شرایطی که امسال برای نخستین‌بار سیستم ثبت‌نام آنلاین در نظر گرفته شده بود باز هم از همکاران رسانه‌ای درخواست ارسال عکس مجدد می‌شود تا کارت برایشان صادر شود،‌ آن هم چند روز پس از آغاز جشنواره!

بهتر نیست دوستان روابط عمومی جشنواره به جای طلبکار بودن از خبرنگاران و به فردا و پس فردا حواله دادنشان، یک بار از آنها عذرخواهی کنند و مثلا آن‌طور که شایعه شده، بگویند به دلیل اختلال در سامانه عکس‌هایتان پاک شده و کارت برایتان صادر نشده است؟!

بامداد محمدی ‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها