ایران زمین

زلزله 5.5 ریشتری گوهرانِ بشاگرد را لرزاند

عصر یکشنبه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.5 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین، گوهران در استان هرمزگان را لرزاند که به گفته رضا ملانسب فرماندار بشاگرد تلفات جانی در بر نداشت، ولی خسارات مالی آن در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۲۴۸۷

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در این‌ باره افزود: پس از وقوع این زمین‌لرزه سه تیم ارزیاب راهی مناطق زلزله‌زده شده و بررسی‌های خود درباره خسارات احتمالی را آغاز کردند./ مهر

اجرای 1000 طرح اشتغالزایی در خراسان رضوی

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بیش از یکهزار طرح اشتغالزایی و خودکفایی به مناسبت دهه فجر در این نهاد اجرایی می‌شود.

حبیب‌الله آسوده با بیان این که اجرای طرح‌های اشتغالزایی تاثیر مستقیمی در بهبود وضع خانواده‌های تحت پوشش این نهاد دارد، آموزش و ارائه مهارت‌های لازم در زمینه اشتغال به مددجویان را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این نهاد در تلاش است زمینه خودکفایی و ایجاد اشتغال را میان مددجویان فراهم سازد.

وی با اشاره به این که از مجموع 15 هزار طرح اشتغالزایی که باید تا پایان سال در استان اجرا شود، تاکنون ده هزار طرح اجرا شده است، یادآور شد: امسال از مجموع اعتبارات کمیته امداد استان، بخشی از آن به اشتغال اختصاص یافته است./ مهر

ترخیص خودرو در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ترخیص خودرو بزودی در منطقه آزاد ارس صورت می‌گیرد و موجب خواهد شد درآمد بیشتری عاید منطقه شود.

محسن عرب‌باغی افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه آزاد ارس یکصد میلیون دلار است که این رقم چندان زیاد نیست و باید با ایجاد تسهیلات و زمینه‌سازی لازم افزایش یابد.وی یادآور شد: سرمایه‌گذارانی از کشورهای ترکیه، گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، ایتالیا و فرانسه برای سرمایه‌گذاری در منطقه اظهار تمایل کرده‌اند.

به گفته عرب‌باغی هم‌اکنون 65 واحد تولیدی و صنعتی در حال ارائه محصولات خود در منطقه هستند که با فعال شدن 148 واحد دیگر که در دست احداث است، میزان سوددهی و رغبت به سرمایه‌گذاری در منطقه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه آزاد ارس از بدو شروع به کار منطقه تاکنون 7900 میلیارد ریال است و لزوم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع دارویی در منطقه بشدت احساس می‌شود./ مهر

فرمانداری دیر بوشهر فرو ریخت

دو طبقه از ساختمان در دست ساخت فرمانداری دیر استان بوشهر به دلیل رعایت نکردن اصول و استانداردهای ساخت و ساز از سوی پیمانکار فرو ریخت و صدای مهیب آن باعث وحشت ساکنان همجوار آن شد.

معاون اجتماعی فرمانداری دیر با تائید فروریختن این ساختمان که در سه طبقه در محوطه فرمانداری این شهرستان در حال ساخت است، گفت: پیش از این تذکر کتبی و شفاهی مبنی بر نبود نظارت قوی بر روند اجرای این پروژه به مجری آن که اداره راه و شهرسازی است، اعلام شده بود و اسناد آن نیز موجود است.

مصطفی فخرایی افزود: این پروژه هم‌اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به محض وقوع این حادثه فرماندار با احضار مدیران بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی جلسه‌ای درباره این حادثه
 برگزارکردند./  ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها