سارق در محل سرقت خوابش برد

عامل تجاوز به 102 دختر تبرئه شد + عکس

متهم با استفاده از «اسکایپ»، دست به جرایم سیاه می‌زد

سوء‌استفاده مرد شیطان صفت از کودکان

مرد انگلیسی که متهم است تصاویری از سوء‌استفاده جنسی از کودکان را از طریق اسکایپ منتشر کرده است، به تحمل 5/5 سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۶۳۸۳۲۲
سوء‌استفاده مرد شیطان صفت از کودکان
در دادگاه رسیدگی به اتهامات این مرد پنجاه و یک ساله، عنوان شد برخی تصاویر به دست آمده از اسکایپ این مرد که مربوط به صحنه‌های سوء‌استفاده جنسی از کودکان می‌شود، جزو بدترین عکس‌هایی است که پلیس تا کنون در این زمینه کشف کرده است. متهم همچنین از سیستم گیگاترایب برای انتشار و به اشتراک گذاشتن این عکس‌ها استفاده کرده است.

مقامات قضایی انگلیس درباره این پرونده گفته‌اند متهم با استفاده از اسکایپ که یک سرویس تماس آنلاین بسیار مشهور است، حوزه جدیدی را به حوزه‌های ارتکاب جرم اضافه کرده است.

قاضی دادگاه پس از محکوم کردن این متهم به 5/5 سال زندان، به او گفت: «تو خودت را در دریایی از فساد غرق کرده‌ای. ثروتی که اندوخته‌ای، از تجارت عکس‌هایی است که از سوء‌استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان بی‌گناه و معصوم به دست آمده است. عکس‌های منتشر شده دل هر شهروند مسئول و با اخلاقی را به درد می‌آورد. تصور این‌که چنین کاری می‌تواند از یک انسان سر زده باشد، ممکن نیست.»

قاضی ادامه داد: «هر کودک و نوجوانی که چنین تصاویری از او منتشر شود، رنج‌های جسمی و روانی شدیدی را متحمل می‌شود. بسیاری از این زخم‌های روحی ممکن است هرگز بهبود نیابد و در طول عمر با آنها همراه باشد.»

گفته شده این مرد منحرف زمانی که به اتهام استفاده از عکس‌های غیراخلاقی تحت پیگرد قرار داشت، اما به قید وثیقه آزاد بود، موفق شد اعتماد اعضای یک انجمن غیردولتی در شهر منچستر را جلب کند و به عنوان داوطلب در آنجا استخدام شود، اما اعتماد روسای او خیلی زود از بین رفت؛ زیرا این مرد در غیبت رئیس‌ خود 13 هزار پوند از حساب انجمن سرقت کرد.

پرونده این متهم زمانی دوباره به جریان افتاد که گزارش دیگری توسط پلیس یکی از شهرهای بریتانیا درباره انتشار عکس‌های مستهجن توسط این مرد مخابره شد. به این ترتیب جستجوی پلیس برای دستگیری متهم آغاز و معلوم شد، او به محل نامعلومی رفته و مخفیانه زندگی می‌کند. ماموران پلیس ابتدا رایانه شخصی متهم را پیدا و از داخل آن 4000 عکس مستهجن را کشف کردند. سپس مشخص شد متهم علاوه بر انتشار عکس‌ها، در فضای مجازی به خرید و فروش آنها نیز مشغول است و با باندهای فساد همکاری می‌کند.

این متهم سرانجام در پی تعقیب و گریز توسط پلیس دستگیر و پس از محاکمه در 17 مورد گناهکار شناخته شد. ساخت و فروش فیلم‌های مستهجن از کودکان و انتشار آنها در فضای مجازی، فقط یک نمونه از اتهامات اوست که مجازات 5/4 سال زندان را برایش به دنبال داشت. علاوه بر این، متهم به جرم دزدی به یک سال زندان محکوم شد. همچنین به دستور قاضی، او تا پایان عمر به عنوان مجرم جنسی شناخته شده و از اشتغال به هر کاری که با کودکان در ارتباط باشد،‌ منع می‌شود.

این مرد سابقه کیفری ندارد و پیش از این هرگز زندانی نشده است.

متهم و وکیل او از صحبت کردن با رسانه‌ها سر باز زده و اظهار نظری نکرده‌اند. گزارشی نیز از دفاعیات متهم منتشر نشده است./ ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع: دیلی میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها