هر سری 22 تا 77 هزار تومان

نرخ بلیت های فیلم فجر اعلام شد

شکوه مشروط

فقط 18 روز به آغاز بزرگ‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی کشور یعنی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باقی مانده است و اهالی سینما که از مدت‌ها قبل خودشان را برای این ضیافت آماده کرده بودند، شتاب بیشتری به فعالیت‌های خود داده‌اند.
کد خبر: ۶۳۵۱۸۷
شکوه مشروط

حضور و رقابت فیلم‌هایی از چهره‌های سرشناس سینما ازجمله بهروز افخمی، داریوش مهرجویی، رضا میرکریمی، حمید نعمت‌الله، کیانوش عیاری، کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، فریدون جیرانی، رضا عطاران، احمدرضا درویش، کمال تبریزی، رخشان بنی‌اعتماد، سعید سهیلی، روح‌الله حجازی، بهرام توکلی، محمدمهدی عسگرپور، شهرام مکری و مسعود کیمیایی فی‌نفسه و بالذات خبر از برگزاری جشنواره‌ای مجلل، باشکوه و فراموش نشدنی می‌دهد و می‌تواند این دوره را به یکی از ماندگارترین سال‌های تمام ادوار جشنواره بدل کند، به شرطها و شروطها.

به شرطی که این حضور کمی و کیفی فقط محدود و منحصر به نام این فیلمسازان برجسته و شناخته شده و نمایش فیلم‌هایشان نباشد و در نشست‌های تخصصی و کاربردی استفاده بهینه‌ای از تجربه و دانش آنها صورت گیرد تا به این وسیله گام‌های ارزنده‌ای در جهت رفع مشکلات موجود و اعتلا و ارتقای سطح کیفی سینمای ایران برداشته شود.

به شرطی که این سینماگران و دیگر چهره‌های کاربلد و شناخته شده پیر و جوان شاخه‌های مختلف سینمایی در تعاملی دوسویه با مسئولان جشنواره حضور در نشست‌های رسانه‌ای و دیگر کارگاه‌های نظری و عملی را به احترام خود و اهالی و دوستداران سینما بپذیرند و جدی بگیرند و حالا که فرصت و نعمت حضورشان فراهم شده مخاطبان را با گفتارها و رفتارهایی نسنجیده آزرده خاطر نکنند.

امید و انتظار می‌رود مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره که تا این لحظه‌کارشان را با وجود برخی اظهارنظرهای مخالف به بهترین شکل انجام داده‌اند، در روزهای برگزاری جشنواره هم موفق عمل کنند و با تاکید بر اصل نظم که لازمه اولیه هرجشنواره خوبی است، کار ارزشمند خود را تکمیل کنند.

دوری جستن از معایب و اشکالات دوره‌های قبلی جشنواره، انتخاب مجری ـ کارشناسان باسواد برای نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها که در شان مهمانان و این همه کارگردان برجسته باشد، انتخاب داورانی عادل و متخصص و تکریم و احترام همه مهمانان و تماشاگران تنها بخشی از سازوکارهای اجرایی مسئولان جشنواره پیش رو باید باشد.

با این همه فیلم خوب و این همه چهره سرشناس دیگر هیچ عذری برای برگزاری جشنواره‌ای بی‌رونق و کسالت‌بار پذیرفتنی نیست.

علی رستگار ‌- گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها