صنعا برای جنگ، فراخوان عمومی داده است

پایگاه‌های آمریکایی در تیررس یمن

آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر ظریف:

آمریکایی‌ها گمان نکنند مذاکره یعنی اعتماد به آنها

آیت الله جوادی آملی پس از استمعاع گزارش دکتر ظریف در خصوص توافقنامه هسته ای ایران و گروه 5+1، گفت: آمریکایی ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ماست که انسان مذاکره کند، دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد!
کد خبر: ۶۲۰۴۴۹
آمریکایی‌ها گمان نکنند مذاکره یعنی اعتماد به آنها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله جوادی آملی، آیت الله جوادی آملی گفت: تجربه های تاریخی تلخ از حضور آمریکا در کشور ما، مانند کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ما را کاملا به امریکایی ها بی اعتماد کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ماست که انسان مذاکره کند، دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد!

وی خاطر نشان کرد: این نظام، نظامی الهی است لذا هرگز زیر بار ظلم نمی رویم و آزادانه زندگی می کنیم ودر عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

 جوادی آملی به بیان حدیثی از حضرت امیر علیه السلام پرداخت و افزود: حضرت امیر علیه السلام می فرمایند : اگر کسی حق دیگری را به رسمیت بشناسد و آن دیگری حق او را به رسمیت نشناسد، این بردگی است، و دین با بردگی موافق نیست.

 آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: ما در طول هشت سال دفاع مقدس به جهان ثابت کردیم که هیچ ترسی از دنیا نداریم، لیکن رعایت ادب یک وظیفه بین المللی و از دستورات رسمی دین مبین اسلام است لذا ما با دنیا با رعایت ادب و در عین حال عاقلانه و عالمانه تعامل می کنیم.

وی تیم مذاکره کننده هسته ای را به هوشیاری در برابر دشمن توصیه کرد و گفت: در جریان مذاکرات هسته ای همواره با مسئولین دلسوز نظام خصوصا رهبری مشورت کنید و همواره یک گروه از دانشمندان و متخصصین هسته ای را در کنار تیم مذاکره کننده داشته باشید.

وی با بیان این مطلب که فقه اسلامی اجازه ساخت بمب اتم را نمی دهد گفت: ما انرژی هسته ای را برای پیشرفت و منافع مملکت خود می خواهیم و دین اجازه ساخت بمب اتم را به ما نمی دهد و ما نیز نیازی به این گونه سلاح ها نداریم، چون اعتماد و توکل ما به خدای سبحان است و خداوند خود حافظ خون پاک شهدایی است که برای برپایی این نظام شهید شده اند.

همچنین محمد جواد ظریف در دیدار با حضرت آیت الله وحید خراسانی گزارشی از رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و همچنین موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات هسته ای کشورمان با گروه 3+3 را ارائه کرد.

آیت الله وحید خراسانی نیز رهنموهای خویش در این خصوص را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی گزارشی از آخرین تحولات گفتگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 3+3 و همچنین رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم ارائه کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از زحمات آقای ظریف بویژه در گفتگوهای اخیر در ژنو ابراز امیدواری کرد سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه کشورهای همسایه و عربی به وحدت جهان اسلام و برقراری روح تفاهم و همکاری بینجامد.

 آقای ظریف امروز در حاشیه دیدار با مراجع معظم تقلید در قم در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار رژیم صهیونیستی برای داشتن نماینده در نشست های آینـده 1+5 گفت: چنین چیزی هیچگاه محقق نخواهد شد و حتما در اتاقی که رژیم صهیونیستی باشد ما حضور نخواهیم داشت.

وی افزود: معتقدم کشورهای غربی به جای فشار به ایران باید بروند این خطر منطقه را خلع سلاح کنند تا منطقه به سمت منطقه ای عاری از سلاح کشتار جمعی پیش برود.

وزیر خارجه کشورمان یادآور شد: رژیم صهیونیستی با داشتن انواع تسلیحات شیمیایی و هسته ای مخل امنیت و آرامش منطقه به شمار می رود که نه تنها برای کشورهای منطقه امنیت ایجاد نمی کند بلکه تشدید بحران در منطقه را دامن می زند.

دکتر ظریف درباره اظهارات ضد و نقیض کشورهای غربی بویژه آمریکا در خصوص توافق ژنو گفت: بی اعتمادی جدی به گفتار و رفتار غربی ها در بین ملت ما وجود دارد و مردم با بزرگواری یک فرصت به جهان غرب دادند تا با عمل خودشان تلاش کنند این بی اعتمادی را ترمیم کنند و امیدواریم که هم صحبت ها و هم اقدامات آنها باعث تشدید این بی اعتمادی نشود  البته ما متوجه هستیم که آنها برای راضی نگهداشتن برخی گروه های فشار ناچارند حرفی بزنند اما جدی نمی گیریم.

وی اضافه کرد: البته آنها باید مراقب باشند به هرحال هر حرف آنها به طور جدی رصد می شود و ممکن است در تشدید بی اعتمادی نقش آفرین باشد.

وزیر امورخارجه در تشریح اهداف سفر به قم و ملاقات با مراجع گفت : در این سفر یک روزه  که به علت کمردرد با تاخیر 2 ماهه صورت گرفت به دنبال آن هستیم که گزارشی به مراجع معظم تقلید ارائه کنیم و از دیدگاه های راهگشای بزرگواران دینی بهره مند شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها