نبض سیاست

تکذیب کاهش یا تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: روند کلی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور، پرتوان و با برنامه از پیش تعیین‌شده ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در آنها صورت نگرفته است.
کد خبر: ۶۱۶۹۲۵
تکذیب کاهش یا تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که روند کار در فعالیت‌های فنی و تحقیقاتی متفاوت از فعالیت‌های دیگر است، اظهار کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران را باید در این چارچوب دید و نمی‌توان به خاطر چند ماه کاهش فعالیت درباره کلیت کار قضاوت کرد.

کمالوندی با اشاره به برخی انتقادها با توجه به گزارش اخیر آژانس درباره ایران گفت: هرکسی ممکن است برداشت خود را از این گزارش و مطالب ارائه شده داشته باشد اما صنعت هسته‌ای کشور پرتوان و با برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و منحنی پیشرفت‌های هسته‌ای رو به‌ جلو است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هرگونه «کاهش» یا «تعطیل» شدن فعالیت‌های هسته‌ای را رد می‌کنم. در هیچ یک از بخش یا بخش‌های مراکز و فعالیت‌های هسته‌ای کاهش یا تعطیلی وجود ندارد.

ماهیت کارهای تحقیقاتی و فنی این است که در یک بخش ممکن است کار بسرعت پیش برود و در جای دیگر کندتر و نمی‌توان با بررسی چند ماهه درباره کلیت کار قضاوت کرد.

پای مجری ۹۰ هم به کمیسیون اصل۹۰ باز شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره پرونده رشوه در فوتبال گفت: از آقای فردوسی‌پور، مجری برنامه تلویزیونی۹۰ نیز برای حضور در کمیسیون اصل ۹۰ دعوت شده است.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که گزارش مربوط به پرونده رشوه در فوتبال هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌کس در جریان این پرونده بازداشت نشده است.

وی اضافه کرد: اکنون جلسات انفرادی با بازیکنان، مربیان و داوران در حال برگزاری است که برخی از جلسات از سوی من و برخی دیگر نیز از سوی آقای رسایی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر این‌که به‌دنبال به نتیجه رسیدن هرچه زودتر این پرونده هستیم، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل 90 به صورت جدی مباحث مرتبط به این پرونده را پیگیری می‌کند.

پورمختار با بیان این‌که از اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز برای حضور در کمیسیون اصل90 مجلس دعوت شده است، گفت: تاکنون تعدادی از خبرنگاران در کمیسیون حاضر شده و برخی نیز در جلسات بعدی حضور می‌یابند.

رئیس کمیسیون اصل 90 همچنین در گفت‌وگو با مهر درباره دعوت از عادل فردوسی‌پور به این کمیسیون، گفت: آقای فردوسی‌پور در برنامه 90 مباحثی را مطرح کردند که باید ادعاهای وی مستند باشد؛ این حرف‌های آقای فردوسی‌پور نشان‌دهنده حجم بالای اطلاعاتی وی درباره فسادی است که در فوتبال کشور شکل گرفته و رشوه‌هایی که داده و گرفته شده است و برای رسیدگی به این پرونده نیازمند اطلاعات وی هستیم.

حراج بخش دوم اموال مه‌آفرید

مزایده بخش دوم اموال مه‌آفرید خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی با نظارت قوه قضاییه و انتشار آگهی آغاز شد.

به گزارش مهر، در این آگهی که دیروز چاپ شده بود، 27 ملک مسکونی و تجاری و زمین به مزایده گذاشته شده که ارزش آن بیش از 98 میلیارد تومان است. بر اساس این آگهی پنج واحد از خانه‌ها در رهن بانک صادرات و یک زمین 2000 متری در خیابان فرشته تهران در رهن بانک ملی ایران عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در میان اموال به مزایده گذاشته شده موقعیت و قیمت برخی از آنها قابل توجه است: زمین 2000 متری در خیابان فرشته تهران به قیمت 30 میلیارد تومان، مجتمع تجاری در پاسداران به قیمت 13 میلیارد تومان و مجتمع تجاری در خیابان میرداماد به قیمت ده میلیارد تومان از جمله اموال با ارزش این متهم است.

همچنین در این آگهی خانه‌های مسکونی هر یک با ارزش حدود 1.5 تا دو میلیارد تومان در بن‌بست نرگس واقع در منطقه آبکوه فرمانیه تهران به تعداد بیش از 20 واحد به مزایده گذاشته شده است.

جنتی: فهرست اموالم را به قوه قضاییه اعلام کرده‌ام

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از همان ابتدای مسئولیت در دولت یازدهم، فهرست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌ام.

به گزارش فارس، پیش از این مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هم از ارسال فهرست اموال خود به قوه قضاییه خبر داده بود. طبق قانون، رئیس‌جمهور و اعضای کابینه در ابتدا و انتهای مسئولیت خود باید فهرست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.

تکذیب گزارش «ساندی تایمز» از سوی عربستان

وزارت خارجه عربستان با رد گزارش نشریه انگلیسی ساندی تایمز درباره طرح مشترک سعودی ـ صهیونیستی برای حمله به ایران، برقراری هر گونه تماس با اسرائیل را رد کرد.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه خبری النشره، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، خبری که هفته‌نامه ساندی تایمز منتشر و ادعا کرده که تماس‌هایی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد، همگی نادرست است.

وزارت خارجه عربستان افزود: هیچ نوع رابطه یا تماسی با اسرائیل در هیچ سطحی وجود ندارد.

ساندی تایمز چاپ لندن در شماره دیروز خود ادعا کرده بود اسرائیل و عربستان سعودی طرح مشترکی را برای حمله نظامی به ایران تهیه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها