هیچیک از زائران ایرانی به جرم مواد مخدر در عربستان دستگیر نشدند

رئیس پلیس فرودگاههای کشور گفت: در حج امسال هیچ زائری در عربستان دستگیر نشد و از سفر حجاج حامل ترامادول و متادون جلوگیری شد.
کد خبر: ۶۰۶۹۳۳
هیچیک از زائران ایرانی به جرم مواد مخدر در عربستان دستگیر نشدند

سرهنگ حسن مهری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت:در مراسم حج تمتع امسال تعدادی از حجاج که قصد داشتند مواد مخدر را با خود حمل کنند در فرودگاه‌های کشور شناسایی و دستگیر و از این سفر معنوی محروم شدند. این افراد برای مصرف خود این مواد را به همراه داشتند که با هوشیاری ماموران گرفتار شدند. اقدامات خوب پلیس فرودگاهها باعث شد هیچ دستگیری در عربستان نداشته باشیم و یک بار دیگر همانند سالهای گذشته عزت حجاج ایرانی حفظ شود.

وی ادامه داد: در عربستان استفاده از برخی داروها ممنوع است به همین دلیل از تردد حجاج حامل متادون و ترامادول جلوگیری شد و اجازه ندادیم این افراد نیز به سفر حج اعزام شوند.

رئیس پلیس فرودگاه‌ها در خصوص مجازاتهای حجاج حامل مواد مخدر تاکید کرد: اگر مواد مخدری از حجاج کشف شود علاوه بر مجازاتهای تعیین شده در قانون، گذرنامه وی به مدت 5 سال توقیف شده و از سفر این فرد جلوگیری می شود.

مهری با اعلام هشدار به مسافران جنوب شرق آسیا در خصوص دام مافیا مواد مخدر تاکید کرد: قاچاقچیان با وعده سفر رایگان یا دادن بسته به مسافران از آنها می خواهند این بسته ها را به عنوان سوغات به کشورهای جنوب شرق آسیا منتقل کنند. البته قاچاقچیان در مواردی با ارائه پیشنهادهای مالی درخواست می کنند که بسته ها را به این کشورها منتقل کنند. البته بیشتر شیشه هایی که آن کشورها مدعی هستند از ایران می آید از کشور ثالث یا مسیر غیر هوایی است.

وی با اشاره به کاهش کشف شیشه در فرودگاههای کشور، تاکید کرد: بیشتر مشروب های کشف شده در فرودگاه توسط تبعه های خارجی که به قوانین اگاهی ندارند وارد می شود که پس از کشف با دستور قضایی منهدم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها