در پی پیشنهاد رئیس جمهور برای تشکیل کلاس های گفتگو

ابلاغ برنامه های تشکیل کلاس های گفتگو ، به زودی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تاکیدات امروز روحانی رییس‌جمهور که خواستار گنجاندن بحث‌های زنگ گفتگو، زنگ کتابخوانی و احیای زنگ انشاء در مدرسه شده‌ بود، گفت: "گفتگو" و "کتابخوانی" دو بحث مهم در سند تحول بنیادین و درس ملی است که به زودی برنامه‌های اجرایی آن تدوین و ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۹۵۴
ابلاغ برنامه های تشکیل کلاس های گفتگو ، به زودی

مهدی نوید ادهم افزود: گفته‌های رییس‌جمهور در آیین‌ بازگشایی مدارس نشان از توجه و دیدگاه بلند وی نسبت به فرآیند و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت در توسعه فرهنگ سیاسی و اجتماعی کشور است و اگر به دنبال تحول بنیادین هستیم، قطعا باید این ایده‌ها بخش مهمی از برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد.

وی ااظهار کرد: بر اساس درس ملی، درس‌هایی که می‌تواند خلاقیت، پرسشگری و پژوهش را در دانش‌آموزان ایجاد کند، طراحی و تدوین شده که مطابق با خواسته‌ها و تاکیدات رییس‌جمهور است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: برای داشتن دانش‌آموزانی پرسشگر، خلاق و پژوهش محور در سند درس ملی، تفکر و پژوهش برای پایه ششم و تفکر و سبک زندگی برای پایه هفتم طراحی و تدوین شده است که می‌تواند بخشی از این مطالبات مهم را پاسخگو باشد، چرا که با طراحی این دروس، دانش‌آموزان به سمت پرسشگری و پژوهش محوری حرکت می‌کنند.

نوید ادهم درباره احیای زنگ انشاء که یکی از درخواست‌های رییس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس از آموزش و پرورش بود، گفت: در سند درس ملی این قابلیت برای درس انشاء طراحی شده تا اندیشه‌ورزی و خردورزی در دانش‌آموزان تقویت کنند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها