وعده زنگنه برای تولید 27 میلیارد دلار درآمد تا 1.5 سال دیگر

وزیر نفت با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی صنعت نفت برای بهبود معیشت مردم گفت: ظرف یک سال و نیم آینده با بهره‌برداری از چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی آن با سوخت مایع ٢٧ میلیارد دلار درآمد خواهیم‌داشت که از طریق آن در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۵۰۲

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه دیروز در مراسم معارفه رکن‌الدین جوادی به عنوان مدیرعامل جدید و تودیع احمد قلعه‌بانی مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران، افزایش ظرفیت تولید گاز را وظیفه اسلامی، دینی و معنوی و سریع‌ترین راه برای بهبود زندگی مردم دانست و از درآمدزایی ٢٧ میلیارد دلاری حاصل از توسعه چهار فاز پارس جنوبی و جایگزینی گاز تولیدی با سوخت مایع مصرفی در نیروگاه‌ها خبر داد.

وی با تاکید بر توسعه پارس جنوبی، توسعه فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و ١٨ را اولویت‌های توسعه‌ای در این مخزن مشترک دانست و گفت: باید تمام قدرت را بر توسعه و بهره‌برداری سریع‌تر از این فازها بگذاریم.

وزیر نفت با اعلام این که امسال ٢٨ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور سوزانده شده است، اظهار کرد: به طور تقریبی این میزان سوخت معادل ٣٠ میلیارد متر مکعب گاز (٣٥ فاز پارس جنوبی) است که ارزشی بیش از ١٧ میلیارد دلار دارد.

زنگنه ادامه داد: تولید از ٣٥ فاز پارس جنوبی نیز معادل ١٥٠ هزار بشکه نفت و میعانات گازی، 2.5 میلیون تن گاز مایع، دو میلیون تن اتان و ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز است که ارزش آن نیز ١٢ـ10 میلیارد دلار است، به این ترتیب می‌توانیم در یک سال و نیم آینده با ٢٧ میلیارد دلار درآمد در نظام اقتصادی کشور موازنه ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها