ویزیت رایگان بیماران در شب‌های قدر

در ایام رمضان، روزه‌داران می‌توانند در شب قدر از ساعت 21 تا 2 بامداد شب، به صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده کنند.
کد خبر: ۵۸۳۸۰۸
ویزیت رایگان بیماران در شب‌های قدر

هرساله سازمان بسیج جامعه پزشکی در شب‌های قدر، به ویزیت رایگان بیماران نیازمند اقدام می‌کند و امسال نیز این سنت نیکوکارانه تکرار شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اعلام آمادگی 4000 مطب پزشکان بسیجی در شب‌های قدر ‏خبر داده و به مهر توضیح داده است که بر ‏اساس پیش‌بینی​ها، آمادگی برای انجام 120 هزار ویزیت پایه در سه شب از شب‌های قدر وجود دارد؛ یعنی این آمادگی وجود دارد ‏تا در هر شب قدر 40 هزار ویزیت پایه رایگان برای مراجعه‌کنندگان صورت پذیرد.

اما سوال اساسی اینجاست که مردم باید از چه طریقی به نشانی این مطب‌ها دسترسی داشته باشند و از خدمات رایگان آنها استفاده کنند؟

محمد رئیس‌زاده در پاسخ به این پرسش نیز یادآور شده است که اطلاع‌ رسانی درباره نشانی این مطب‌ها از سوی شبکه‌های استانی و پایگاه ‏اطلاع ‌رسانی سازمان بسیج جامعه پزشکی صورت می‌پذیرد و در نهایت در مقابل این مطب‌ها نیز اطلاع رسانی با بنر یا پلاکارد ‏انجام می‌شود.

همچنین براساس اطلاعیه این سازمان برای نماز عید فطر امسال نیز پوششی سراسری برای ارائه خدمات ویزیت پایه در محل برپایی ‏نماز عیدفطر در سراسر کشور با حضور 12 هزار پزشک و پرستار انجام می‌شود که خدمات عمده گرفتن فشار خون و دیگر ‏موارد حوزه سلامت به نمازگزاران به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

علاوه بر سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، نهادها و پزشکان دیگری نیز به طور خودجوش به درمان رایگان بیماران در ماه رمضان روی آورده‌اند، اما با توجه به این‌که نیازهای درمانی بیماران، ماه رمضان و ایام خاص نمی‌شناسد، اجرای طرح‌های مشابه در ماه‌های دیگر سال نیز می‌تواند بیماران نیازمند را در برابر دغدغه‌های سنگین دارو و درمان، در همه ایام سال حمایت کند.

آوید طالبیان ‌- ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها