دانشگاه صنعتی شریف اواخر مهرماه جاری میزبانی می کند

برگزاری همایش «توسعه و عدالت آموزشی» با حضور جمعی از نخبگان کشور

فعالیت 1800 مدرسه از راه دور در سراسر کشور

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 1800 مدرسه از راه دور در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۵۷۲
فعالیت 1800 مدرسه از راه دور در سراسر کشور

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرشته حشمتیان رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، شوراهای این وزارتخانه را تجلی شعور مردمی در عرصه تعلیم و تربیت توصیف کرد که آثار و برکات فراوانی دارد.

وی افزود: تشکیل این شوراها کمک بسیار شایانی به انجام وظایف محوله آموزش و پرورش می کند و آموزش و پرورش در این زمینه موفقیت های بسیاری کسب کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های 676 شورای  آموزش و پرورش در سراسر کشور، اظهارداشت: این شوراها، جلوگاه تجلی شعور مردم و مسئولین در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است که در سال جاری نیز با برگزاری 6691 جلسه، 36هزار و 250 مصوبه مرتبط با همه حوزه های تخصصی را  داشته است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای حاصله شوراهای آموزش وپرورش در سال 91 بیش از هزار و 135 میلیارد تومان بوده است، افزود: در ارزیابی عملکرد شوراها، استان همدان رتبه نخست را کسب کرده ست.

حشمتیان با اشاره به ظرفیت موثر اولیای دانش آموزان در تحقق اهداف تعلیم و تربیت، افزود: در حال حاضر تعداد  انجمن اولیا و مربیان در مدارس کشور فعالیت می کنند.

وی ظرفیت موثر مدرس خانواده، مراکز راهنمایی، مشاوره خانواده را از مهم ترین مراکز تربیتی دانسته و اظهارداشت: 705 مشاور در سطح 191 مرکز به ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیای آنان  اشتغال دارند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت روش آموزش از راه دور، موضوع ساماندهی مدارس از راه دور را  یکی از خدمات مهم برای تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 1800 مدرسه از راه دور در سراسر کشور فعالیت می کنند که پوشش تحصیلی 225،705 نفر را برعهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها