رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

ساختار اداری تهران باید کوچک شود

الزام تامین پارکینگ برای همه ساختمان‌های پایتخت

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با تاکید بر الزام تامین پارکینگ در طرح تفصیلی برای همه ساختمان‌ها در همه پهنه‌ها گفت: در موضوع تامین پارکینگ در پارک‌های جدید، شهرداری تهران مکلف است تا با مشارکت بخش خصوصی این فضا را تامین کند.
کد خبر: ۵۷۶۴۴۹
الزام تامین پارکینگ برای همه ساختمان‌های پایتخت

به گزارش فارس، مجید پاکساز افزود: در طرح تفصیلی جدید، تامین قطعی و احداث پارکینگ مورد نیاز برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

وی عنوان کرد: بر این اساس صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی جدید و هرگونه گواهی نبود خلافی یا گواهی پایان ساختمان مربوط به آن نیز، منوط به تامین پارکینگ مورد نیاز در همان ساختمان یا در صورت احراز و تائید امکان نداشتن تامین پارکینگ در ساختمان مربوط، در پارکینگ‌هایی در شعاع 250 متر از ساختمان ممکن است.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در همه محورها و محدود‌ه‌های دیگر مانند پیاده‌راه‌ها، بزرگراه‌ها، میدان‌ها و تقاطع‌ها نیز که امکان احداث یا بهره‌برداری از پارکینگ در واحدهای ساختمانی مربوط فراهم نباشد، شهرداری تهران موظف است متناسب با شرایط و رعایت حقوق مکتسبه و صرفه و صلاح شهرداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بسترسازی لازم برای تامین پارکینگ مورد نیاز را انجام دهد.

وی یادآور شد: شهرداری تهران مکلف به احداث پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی در پارک‌های جدید است و در پارک‌های کنونی نیز در صورت جلب مشارکت بخش خصوصی، با حفظ مالکیت عمومی و استفاده انحصاری برای پارکینگ باید نسبت به احداث پارکینگ مکانیزه اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها