سازمان جهانی کار اعلام کرد:

موج جدید بیکاری در اقتصادهای پیشرفته

سازمان جهانی کار اعلام کرد: نیمی از جمعیت اقتصادی کشورهای اسپانیا و یونان را جوانان بیکار تشکیل می دهد و پیش بینی می شود تعداد بیکاران در اقتصادهای پیشرفته به 13 میلیون نفر افزایش یابد.
کد خبر: ۵۷۲۱۸۹
موج جدید بیکاری در اقتصادهای پیشرفته

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره روند جهانی اشتغال جوانان اعلام کرد: تاثیر بلندمدت بحران اشتغال جوانان می تواند برای چند دهه احساس شود و افراد رنج کسری کار مناسب و معقول را در سراسر زندگی خود احساس کنند.

با وجود برخی از تفاوت های منطقه ای، نرخ بیکاری جوانان همچنان رو به افزایش است. حدود 73.4 میلیون نفر جوان هم اکنون بیکار هستند و انتظار می رود نرخ بیکاری جوانان در سال جاری میلادی به 12.6 درصد برسد که این میزان به نرخ بیکاری اوج بحران اقتصادی در سال 2009 نزدیک است.

در فاصله سال های 2007 تا 2013 تعداد 3 میلیون و 500 هزارنفر به تعداد بیکاران جوان افزوده شده است. نرخ بیکاری جوانان در اوایل سال 2012 به میزان 12.7 درصد تخمین زده شده بود که این میزان در رقم 12.4 درصد قرار گرفت، با این حال این نرخ همچنان رو به بالا ماند.

در شمال آفریقا نرخ بیکاری جوانان در سال 2012 بسیار بالا و به میزان 23.7 درصد بود و هم اکنون نرخ بیکاری زنان در خاورمیانه به میزان 42.6 درصد است. این نرخ در شمال آفریقا به میزان 37 درصد است.

پایین ترین نرخ بیکاری در سال 2012 برای شرق آسیا به میزان 9.5 درصد و آسیای جنوبی به میزان 9.3 درصد بوده است.

نرخ بیکاری جوانان در اقتصادهای پیشرفته طی سال 2012 به میزان 18.1 درصد بود و این احتمال وجود دارد تا سال 2015 در بالای 17 درصد باقی بماند، اما در 2016 این نرخ به کمتر از 17 درصد خواهد رسید.

در یونان و اسپانیا بیش از نیمی از جمعیت اقتصادی فعال را جوانان بیکار تشکیل می دهد. پیش بینی شده که تعداد جوانان بیکار و یا دلسرد شده از پیدا شدن کار در اقتصادهای پیشرفته به 13 میلیون نفر افزایش یابد در حالی که این تعداد در 2012 تعداد 10 میلیون و 700 هزارنفر بوده است.

سازمان جهانی کار توصیه می کند که دولت ها یک اقدام فوری و هدفمند برای مقابله با بحران اشتغال جوانان ترتیب دهند. ایجاد شغل مناسب و معقول از طریق سیاست های کلان اقتصادی، سیاست های بازار کار و توسعه کارآفرینی جوانان باید مورد تاکید قرار گیرد.(مهر)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
نزدیك بر نودكارگر قرار دادی كارخانه «فرآورده‌های تزریقی و دارویی ... » واقع در شهرستان ... طی دو ماه گذشته پس از اتمام قرارداد كارشان در آستانه سال نو بیكار شدند. آقای مهندس .... مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شركت فرآورده های تزریقی و دارویی ... هم پس از اخراج كارگران در تاریخ ۹۳/۸/۲۸ در همایش ملی كارآفرینی و تولید ملی به عنوان كارآفرین برتر كشور انتخاب و معرفی گردیدنند.

نیازمندی ها