رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های زیربنایی ایلام:

هنر حکومت آن است که آحاد مردم را توانمند و قوی کند

رییس‌جمهور گفت: هنر حکومت آن است که آحاد ملت‌ها را توانمند کند و اساسا احکام متعالی اسلام در جامعه‌ای به خوبی اجرا می‌شود که از افراد و جامعه‌ای قوی و توانمند برخوردار باشد.
کد خبر: ۵۷۰۲۸۳
هنر حکومت آن است که آحاد مردم را توانمند و قوی کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح و آغاز عملیات احداث چند پروژه زیربنایی و خدماتی در ایلام با تاکید بر اینکه باید ایران را بسازیم، گفت: تاکید بر ساختن ایران فقط به معنای آن نیست که باید ایران را به لحاظ فیزیکی بسازیم بلکه معنای آن این است که باید یک جامعه متعالی و رشد یافته بسازیم، همان جامعه‌ای که پیامبران برای ساختن آن آمدند و انسان خلق شد تا چنین جامعه‌ای برپا نماید.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی آفرینش، انسان است، اظهار داشت: خداوند انسان را عزیز و با کرامت خواسته و اگر بخواهیم جامعه‌ای سعادتمند بسازیم که در آن اندیشه‌های متعالی مستقر شده باشد نیازمند برخورداری از انسانهای توانمند هستیم؛ چرا که انسانهای ناتوان نمی‌توانند نقش آفرینی مثبت و سازنده‌ای در جامعه داشته‌ باشند.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر به جوامع سرمایه داری نگاه کنیم خواهیم دید که انسانهای اثرگذار در این جوامع تعداد محدودی هستند و توده‌های مردم در اداره جوامع نقشی ندارند؛ به اروپا نگاه کنید که مردم چگونه به ستوه آمده‌اند و هر روز به این وضع اعتراض می‌کنند اما چون انسانهای قوی و توانمندی نیستند و ضعیف نگه داشته شده‌اند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چرا که همه جایگاه‌های قدرت ، ثروت و ظرفیت‌ها در اختیار عده محدود و قلیلی قرار دارد.

رییس‌جمهور افزود: حتی اگر همه جمعیت یکی از این جوامع خواستار تغییر وضع موجود باشد این خواسته محقق نمی‌شود، چرا که همه امکانات در این جوامع در اختیار عده‌ای محدود قرار دارد و هر چه که آنها اراده کنند، همان می‌شود. در جوامع کمونیستی نیز وضع به همین منوال و بلکه بدتر بود.

وی تاکید کرد: عدالت زمانی محقق خواهد شد که جامعه بشری به نقطه‌ای برسد که دست خود را در دست عدالت گستر آسمانی بگذارد و آن روز، روز پایانی شیاطین و روز نجات انسانهاست.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح چند پروژه در سفر امروز خود به ایلام اشاره کرد و گفت: در سفر امروز سد «دویرج» افتتاح شده و عملیات ساخت سد «کنجال چم» نیز آغاز شد و همچنین تعدادی از واحدهای مسکن مهر و یک ورزشگاه بسیار زیبا نیز در ایلام افتتاح شدند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: از آقای عباسی وزیر ورزش خواستم تا از ورزش استان ایلام حمایت بیشتری شود تا تیم‌های مختلف ایلام در سطح ملی بیش از پیش بدرخشند.

رییس‌جمهور به آغاز عملیات احداث خط آهن ایلام – اسلام آباد غرب اشاره کرد و اظهار داشت: این آغاز یک کار بزرگ ، اثر گذار و تاریخی است که امیدوارم سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

 احمدی‌نژاد گفت: دولت در سال 85 لایحه ساماندهی حمل و نقل کشور را به مجلس ارائه کرد که در آن پیش بینی شده بود سالیانه 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه راه آهن برون شهری و درون شهری به مراکز استانها و شهرهای بالای 100 هزار نفر اختصاص پیدا کند تا ظرف 5 سال تمام مراکز استان و شهرهای بزرگ به راه آهن وصل شده و صاحب راه آهن شهری شوند و اگر تمرکز کافی به این طرح معطوف شده بود در طی 5 سالی که در طرح پیش‌بینی شده بود سالی 2 هزار کیلومتر راه آهن برون و درون شهری ساخته شده بود.

رییس‌جمهور در آغاز سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبان و به ویژه عید میلاد منجی و عدالت گستر آخر اظهار داشت: ایلام دیار مومنان، شجاعان و فداکاران و مرزبانان فرهنگ، استقلال و عزت ایران اسلامی است که مردم آن در طول تاریخ حاملان اسلام ناب و ایمان به پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده‌اند و در فرازهای حساس این سرزمین نقش آفرینی کردند و از جمله در دوره اخیر و در انقلاب و دفاع مقدس و مظلومانه ما خوش درخشیده و صحنه‌های ایثار و فداکاری انسانهای پاک را به نمایش گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها