انقلاب اسلامی با هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی، زمینه‌ساز حضور عفیفانه و تحول‌آفرینی زنان شد

زن مسلمان ایرانی ؛ پیشتاز و تحول‌آفرین

علیرضا علی‌احمدی:

کسانی که جلسه برگزار می کنند به درد مملکت نمی خورند

داوطلب احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:کسانی که فقط بلدند جلسه برگزار کنند به درد مملکت نمی‌خورند.
کد خبر: ۵۶۴۰۶۶
کسانی که جلسه برگزار می کنند به درد مملکت نمی خورند

علیرضا علی‌احمدی در نشستی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به کارنامه عملکرد خود در آموزش و پرورش، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شریف اظهار کرد: متاسفانه مسئولان متوجه نیستند که از کجا آسیب می‌خوریم و عمق ماجرا را نمی‌دانند چون در دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی به نحوی کار می‌شود که حاصل بچه‌های مسلمان زاده شده، چیز دیگری می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت نهم با بیان اینکه "مملکت نارسایی فراوانی در اجرا دارد، گفت: برای اداره کشور، اراده، عزم، شهامت و قدرت ایجاد تحول لازم است.

وی با اشاره به اینکه 110 اقدام طی 21 ماه در دوره آموزش و پرورش خود انجام داده است، افزود: اقدامات من مربوط به مباحث مالی و سازمانی است و تنظیم سند تحول بنیادین در امر آموزش و پرورش بوده است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: سند بالادستی، سیاست‌های کلان است که 10 روز پیش توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، در حالی که ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را چهار سال پیش تنظیم کردیم و امروز به گواهی مطالعه تطبیقی انجام شده، بالای 95 درصد آنچه در سیاست‌ها بعد از چهار سال ابلاغ شده است، در سند تحول رعایت شده و می‌توان گفت جامع‌ترین و اسلامی‌ترین سند راهبردی که در جمهوری اسلامی تا الان وجود دارد، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و من معتقدم همین رویکرد را باید برای اداره عملکرد داشت یعنی ارزشها باید رنگ زندگی پیدا کند.

علی‌احمدی با بیان اینکه "تحقق نگاه اسلامی در عرصه حکومتی و سیاسی نیازمند باور و تجربه است"، خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم برخی جریان‌های حزب‌اللهی گزینه‌هایی را برای ریاست جمهوری معرفی می‌کنند که گرچه آدم‌های خوبی هستند اما خودشان هم نمی‌دانند از مملکت چه می‌خواهند.

وی ابراز عقیده کرد: یکی از دلایلی که من در جریان‌های مختلف حضور داشتم و سالم بیرون آمدم، این است که به جای آنکه تابع جمع شوم، راه خود را جلو می‌برم پس با تشکل‌های مختلف و دولت بوده‌ام اما اینکه در دولت حل نشدم، این است که برای خودم مرام و مکانیزم تصمیم‌گیری و قدرت تجزیه و تحلیل دارم اما خیلی از کاندیداهای حاضر در صحنه این طور نیستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر اجازه داده شود که دوباره به نسل اول انقلاب برگردیم، بزرگترین اشتباه استراتژیک مسئولان کلان کشور اتفاق می‌افتد و پیشرفت در مملکت مبتنی بر حاکمیت ارزش‌ها و به کارگیری علم و فناوری جدید است اگر تحول اقتصادی، حاکمیت ارزش‌ها و پیشرفت و عدالت می‌خواهیم، باید کسی را بخواهیم که این مباحث را بداند و دل و جرأت داشته باشد و لازم است بگویم من هرجا رفته‌ام، منشاء تحول بوده‌ام، از جمله در دانشگاه پیام نور.

وی با بیان اینکه "در شرایط خاص بین‌المللی هستیم بطوریکه مقام معظم رهبری می‌فرماید من دیپلمات نیستم، انقلابی هستم"، افزود: در پیچ تاریخی کشور قرار داریم و انتخابات پیش رو، از موارد حساس آینده مملکت و دنیا به حساب می‌آید ، پس باید کشور را انقلابی اداره کرد و باید شهامت و درک داشت.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند برای ریاست جمهوری آدمی باید به صحنه بیاید که در صف اول مبارزه باشد و تحت فشار نظام سلطه غالب تهی نکند اما وقتی آدم پا به سن می‌گذارد، محافظه کار می‌شود و البته برخی افراد هم فکرشان چنین است که می‌توان نظام سلطه را سرکار گذاشت در حالی که مذاکره برای وقت کشتن است نه برای حل کردن مشکلات.

علی‌احمدی با بیان اینکه "از جنبش عدم تعهد و بیداری اسلامی باید استفاده خیلی بیشتری می‌کردیم"، افزود: باید آدم عاقلی را در این عرصه به کار ببریم تا از این فرصت به نفع جمهوری اسلامی استفاده کنیم و در سیاست خارجی کسی را می‌خواهیم که با نظام هماهنگ باشد و البته شهامت داشته باشد.

وی در ادامه به دلایل به وجود آمدن مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سه راهبرد اصلی برای تورم وجود دارد؛ اول از اینکه هزینه دولت را کم کنیم، دوم اینکه درآمد مملکت را افزایش دهیم و سوم اینکه الگوی مصرف را درست کنیم. پس از طریق مذاکره و پذیرش رابطه مشکل حل نمی‌شود و اگر رییس‌جمهور آمریکا همین امروز تصمیم بگیرد تحریم‌ها را لغو کند، نیاز به طی شدن فرآیندهای طولانی است. در ضمن تحریم‌ها فقط از سوی آمریکا نیست و تحریم‌های مختلف وجود دارد.

وزیر پیشین آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه "در دنیا امنیت انرژی خیلی مهم است"، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از موضع انفعال بیرون بیاییم.

علی‌احمدی در برابر پرسشی در رابطه با چگونگی وحدت اصولگرایان در انتخابات، برای تحقق حماسه سیاسی نیز پاسخ داد: باید تا سه‌شنبه صبر کرد که نتایج شورای نگهبان اعلام شود و ببینیم انتخابات دو جناحی، سه جناحی یا چهار جناحی می‌شود، پس الان برای تصمیم‌گیری زود است.

وی ادامه داد: باید صحنه واقعی رقابت را دید و بررسی کرد که چه کسانی می‌تواند موفق باشند و براساس آن، از افراد بخواهیم کنار روند پس اینکه از الان عده‌ای را حذف کنیم اشتباه است و وقتی صحنه رقابت مشخص شد و به روزهای آخر نزدیک شدیم، باید تصمیم‌گیری کرد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره این گمانه‌زنی که تعدد کاندیداها برای فرصت‌گرفتن از صدا وسیماست، گفت: این دوره اقتضاعات خاص خود را دارد و در این فضا تعدد کاندیداها راهی است که همدیگر را پوشش دهند، به شرط اینکه آخر کار امر به آنها مشتبه نشود و روی دست یکدیگر بلند نشوند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها