گزارشی از یک هفته تلاش رسانه ملی برای پوشش خبری سقوط بالگرد شهدای خدمت

«روایت اول » از سوگ ملت

پیش‌نگاران مطبوعات ایران دوباره به جشن می‌نشینند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشن پیش‌نگاران مطبوعات و «منادیان حماسه سیاسی و اقتصادی» در اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۸۸۰
پیش‌نگاران مطبوعات ایران دوباره به جشن می‌نشینند

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معانت مطبوعاتی وزرات ارشاد، محمدجعفر محمدزاده در نشست هم اندیشی مدیران مسئول مطبوعات که صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان، در دفتر وزیر برگزار شد با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی الزاماتی دارد و همه افراد  باید برای تحقق آن تلاش کنند، افزود: حماسه در لغت به معنای دلیری و شجاعت است اما دلیری که مورد اقبال همه مردم باشد یعنی یک عمل شجاعانه به نحوی که مردم یا در آن نقش داشته باشند و یا همه خود را در ایفای آن نقش سهیم بدانند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب راهنمای انسان در مسیر حرکت جامعه به سمت تعالی است، گفت: در بعد ارتباطات و اطلاع رسانی نیز رسانه های ما باید به قرآن و آموزه های دینی توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه در این میان، تکلیف اهالی رسانه و مطبوعات کاملا واضح و مشخص است و همه باید به سمت وحدت و یکپارچگی حرکت کنند، تصریح کرد: وحدت در آموزه های دینی بسیار فراتر از معنای رایج به کار رفته است و قرآن اتحاد را به صورت عاطفی تبیین می کند یعنی تنها وحدت صرف کافی نیست بلکه وجود یک پیوند عاطفی و درونی بین مردم ضرورت دارد و این نکته از آیه شریفه «انماالمومنون اخوه» برداشت می شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسالت انبیاء، مبنی بر بشارت مردم در آنچه که محل اختلاف افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از نقش هایی که مطبوعات و رسانه ها می توانند بر عهده داشته باشند، نقش انبیاء یعنی آگاهی رسانی و تعالی بخشی مردم و سوق دادن آن ها به سمت رفع تفرقه در جامعه است.

محمدزاده با تاکید بر نقش اساسی مطبوعات کشور در این عرصه اظهارداشت: اگر توان مطبوعات و رسانه های ما باور شود، مطبوعات می توانند بسیار موثرتر باشند و نقش بسیار بزرگی را در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه ایفا کنند.

وی مسئولیت اهالی مطبوعات در قبال انتخابات و امور جاری رسانه ها را دو مسئولیت مهم برای مطبوعات و رسانه ها در سال جاری عنوان کرد و افزود: مجموعه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال جاری، علاوه بر پیگیری و ادامه برنامه های گذشته، در سه ماهه اول سال جاری سه برنامه اساسی اجرا می کند.

معاون مطبوعاتی به تاسیس موزه مطبوعات اشاره کرد و افزود: موزه مطبوعات، کاری ماندگار برای تاریخ مطبوعات است که به زودی در فضایی مطلوب و فرهنگی در اختیار علاقه مندان به تاریخ مطبوعات و روزنامه نگاری قرار داده می شود.

وی همچنین به برگزاری همایش «منادیان حماسه سیاسی و اقتصادی» در اواخر اردیبهشت ماه اشاره و تشریح کرد: در این همایش یک روزه، موضوع اخلاق رسانه و اخلاق سیاسی در فضای انتخابات با حضور اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری و صاحبنظران حقوق رسانه، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

محمدزاده در ادامه از برگزاری دومین جشن «پیش نگاران مطبوعات ایران» در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: دراین همایش، از پیش کسوتان و سرمایه های عرصه روزنامه نگاری تجلیل به عمل می آید.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآوری کرد: انجام امور جاری معاونت نظیر بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران نیز همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
برچسب ها: خبرنگاران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها