اخطار به هواپیمای رادارگریز یو 2

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رصد و اخطار به یک هواپیمای جاسوسی پیشرفته از سری رادارگریز U-2 در ظهر روز 22 بهمن سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۰۷۲
اخطار به هواپیمای رادارگریز یو 2

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مأموریت این قرارگاه اشاره کرد و گفت: کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام، 4 مأموریت این پدافند است و باید امروز به یکی از افتخارات این قرارگاه اشاره کنم. ما توانستیم یکی از هواپیما‌ها به نام هواپیماهای U-2 که یکی از هواپیماهای پیچیده و پیشرفته است،شناسایی و به او اخطار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در 22 بهمن امسال که ما شاهد راهپیمایی باشکوه مردم بودیم هواپیمای U-2 در منطقه دریایی عمان و قبل از این که به مرزهای ما نزدیک شود از سوی قرارگاه پدافند هوایی اخطار گرفت و بلافاصله دور شد.

اسماعیلی اظهار داشت: ارتفاع پرواز هواپیما بین 40 تا 70 هزار پا بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان این که محدوده دریای عمان تا اقیانوس هند و برخی از نقاط خلیج‌فارس محل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و باسرنشین است، گفت: هواپیمای U-2 ظهر 22 بهمن‌ماه از جنوب منطقه جیوانی بنا داشت وارد دریای عمان شود که ما بلافاصله از طریق سامانه‌های پدافند هوایی آن را رصد و به او اخطار دادیم.

وی هواپیمای U-2 را از هواپیماهای پیچیده عنوان کرد و افزود: این هواپیماها راهبردی است و از تجهیزات پیشرفته‌‌ای نیز برخوردار است.

اسماعیلی در ادامه با بیان این که قرارگاه پدافند هوایی مأموریت خود را به نحو مطلوب انجام خواهد داد، افزود: ما وظایف خود را در حفاظت مراکز حساس و هسته‌ای انجام خواهیم داد.

به گزارش تسنیم امیر اسماعیلی همچنین در مراسم صبح‌گاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اعلام کرد: ما در سال آینده رادارهای آرش و سپهر را خواهیم داشت و این نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم به سامانه‌های خوبی دست یابیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در ادامه به انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود: انشاالله همه ما در این دوره از انتخابات با بصیرتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است شرکت خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء لطفا یه اخطار هم به خوردوسازان بدیدكه خون ملت رو توی شیشه كردن

نیازمندی ها