سنگینی رکود بر بازار

حباب قیمت‌ مسکن می‌ترکد

کارشناسان بخش مسکن معتقدند که شباهتهایی میان افزایش قیمت مسکن سال ۹۱ با سال ۸۶ وجود دارد، بطوری که برخی از تحلیلگران مسکن و مشاوران املاک می گویند حباب قیمت مسکن در آینده می‌ترکد.
کد خبر: ۵۴۵۵۴۹
حباب قیمت‌ مسکن می‌ترکد

در سال 86 قیمت مسکن در حالی با افزایش ناگهانی خود به یکباره این بازار را در شوک فرو برد که محمد سعیدی‌ کیا، وزیر مسکن و شهر‌سازی وقت به تازگی طرحی را با نام «مسکن مهر» با خود به ارمغان آورده بود.

بنابراین گزارش، هدف این طرح کنترل قیمت مسکن با حذف زمین و خانه دار کردن مستاجران کم درآمد عنوان شد و به خوبی آمده بود تا یک ثبات نسبی را وارد بازار مسکن کند اما جهش قیمت مسکن که در همان زمان گفته شد بی سابقه بوده و در تاریخ ثبت خواهد شد این طرح را به حاشیه برد.  

نکته قابل بحث بازار مسکن سال 91 نسبت به سال 86 این است که قیمت مسکن دو سال(89 و 90) است که افزایش 30 درصدی خود را همزمان با تحویل واحدهای مسکونی مهر تجربه می کند و نباید مثل سال 86 که بعد از سه یا چهار سال رکود به یکباره فنر افزایش قیمت آن آزاد شد، قیمتها به یکباره دو برابر افزایش یابد.

اما مشاوران املاک این روزها شباهتهایی را برای بازار مسکن سال 91 با سال 86 متصور هستند و عنوان می کنند که امسال نیز همانند سال 86 که رشد دو برابری قیمتها را شاهد بودیم و بعد از مدتی قیمتها کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرد،قیمتها احتمالا کاهش خواهد یافت.

مشاوران املاک می گویند حباب قیمت مسکن در آینده می ترکد چرا که قدرت خرید مردم پایین است و همیشه بازار مسکن بعد از روند صعودی یک روند نزولی را تجربه می کند.   

فعالان و مشاوران املاک می گویند: جمله «قیمت‌ مسکن در سال آینده می‌شکند»نیز که از زبان رییس‌جمهور در گفت‌وگو با مردم مطرح شد نشان از این است که دولت بر روی کنترل قیمت مسکن نظر قاطعی دارد.

محمود احمدی‌نژاد که درباره مسائل مختلف اقتصادی در سیما سخن می‌گفت با «کاذب» خواندن افزایش قیمت مسکن تاکید کرد که «بالارفتن قیمت مسکن بخشی از جنگ روانی دشمن است».

 خرید و فروش مسکن به شدت دچار رکود شده است و قیمتها بدون هیچ منطق و نظمی از سوی فروشندگان و سازندگان مسکن ارائه می شود و هیچ نهادی نیز بر آن نظارتی ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
.مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
۰
۰
احتمالا مثل حباب سكه و خودرو؟
hasan ghaderi
Sweden
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
سلام سال ٨٦ با سال٩١ خیلی با هم فرق دارد در سال٩١ از مسكن گرفته تا مواد غذایی خودرو وسایل منزل تلویزیون و همه قیمتها دو تا سه برابر شده ولی در سال ٨٦ فقط مسكن یك باره قیمت بالا رفت وقیمت ان در دو ماه دیگر امد پایین با تشكر از شما
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
درایران وقتی قیمت بالارفت دیگرپایین نمی آید پس بهتراست بگوییم درسال آینده گرانترنمی شود انشالله
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
دو عامل كمبود عرضه مسكن و سود بالای سرمایه گذاری در این بخش باعث شده است كه قیمت ها بشدت بالا رود و با عرضه بیشتر و نظارت بر قیمت ها و جلوگیری از قیمت گذاری نامتعارف املاك می توان این اسب سركش را مهار كرد . یك پیشنهاد : بهتر است برای مناطق مختلف تهران قیمت تمام شده زمین و هزینه ساخت حساب شود و یك محدود تغییرات هم برای آن در نظر گرفته شود تا قیمت ملك در فلان منطقه تهران حداقل و حداكثرش معلوم باشد و فروش بالاتر از آن غیر قانونی گردد . البته این كار مقاومت كوتاه مدتی را در پی دارد كه با تشكیل ستاد برخورد با احتكار آپارتمان های نوساز و خالی از سكنه می توان با آن برخورد نمود . مثلا آپارتمانی كه 3ماه كاركرد آب - برق - گاز ندارد فاقد سكونت شناخته شده و مشمول جریمه احتكار شود...
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
وقتی كلمه حباب را كه بارها توسط مسئولین زحمتكش بكار رفته و نتایج ان را هم دیده‌ایم میشنوم از ترس به خود میلرزم

نیازمندی ها