وزیر آموزش و پرورش:

افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۸۰ هزار نفر

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح دانشگاه فرهنگیان که امروز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، قله آموزش و پرورش است و یکی از ویژگی‌های تربیت این است که همیشه باید به قله اشاره کرد و بدون قله، تربیت شکل نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۷۶۷۵
افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۸۰ هزار نفر

وی ادامه داد: می‌خواهم با افتخار در کارنامه خود بنویسم که دانشگاه فرهنگیان به لطف خداوند و تلاش افراد متعددی امروز افتتاح شد و آموزش و پرورش دارای دانشگاه فرهنگیان شده است.

حاجی‌بابایی خطاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: از امروز باید ردای دیگری بپوشید و کس دیگری شوید؛ وقتی کسی معلم شد، سخن گفتن و لباس پوشیدن او متفاوت است.

وی با بیان اینکه معلم را کمتر از رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و قاضی نمی‌دانم، اضافه کرد: هر چه زشتی هست، به دلیل بی‌توجهی به معلم است و معلم کسی است که اولین ویژگی‌اش عزت است.

حاجی‌بابایی افزود: رنج می‌برم وقتی معلم سرش را جلوی کسی خم می‌کند که «مرا استخدام کن» و امروز نفرات برتر کنکور بدون اینکه به کسی التماس کنند، وارد آموزش و پرورش شدند.

وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها بیان کرد: طوری حرکت کنید که یک معلم مجبور نباشد که در پشت در اتاق‌تان حضور پیدا کند و بگوید که کار مرا پیگیری کنید؛ به اندازه سر سوزن نباید عزت معلمان زیر سؤال برود.

حاجی‌بابایی خطاب به دانشجویان فرهنگیان اظهار داشت: یک چیز بیشتر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نمی‌خواهم و آن اینکه «معلم باشید».

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت هنرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان هنرستانی در گذشته زیر 30 درصد بود و اکنون به مرز 45 درصد رسیده است و اول مهر آینده از 50 درصد نیز می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 56 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل خواهند کرد، افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال آینده به 80 هزار نفر خواهد رسید و بعد از آن از 100 هزار نفر می‌گذرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها