سید‌احمد خاتمی: تمام موفقیت های کشور با تدبیر مقام عظمای ولایت پیش رفته است

تاکید ائمه جمعه بر ضرورت تبعیت از ولایت فقیه

ائمه جمعه شهرهای مختلف در خطبه‌های دیروز نماز جمعه با تشریح جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی تاکید کردند که حمایت مردم از مسوولان، مشروط به اطاعت آنها از رهبری است. همچنین این مهم مورد تاکید شماری از چهره‌ها، مقامات و فعالان سیاسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۹۸۱۹

 

 

 

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب جمعه موقت تهران دیروز در جمع نمازگزاران تهرانی با تاکید بر این‌که طبق قانون اساسی و فقه ما، مشروعیت کل نظام با ولایت فقیه است، افزود: سه قوه وقتی مشروعیت دارند که امضای ولایت فقیه را داشته باشند والا هیچ اعتباری ندارند.سیداحمد خاتمی افزود: تمام موفقیت های کشور از جمله موفقیت‌های هسته‌ای، پزشکی، هوافضا و در عرصه سیاست همه و همه با تدبیر مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیش رفته و توانسته است نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کند. خطیب جمعه تهران با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت:‌ اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود قطعا این طرح ارزشمند وجود نداشت و به پیش نمی‌رفت. سیداحمد خاتمی ولایت فقیه را ستون فقرات عزت و عظمت ایران برشمرد و افزود: بنابراین بدون هیچ‌گونه تردیدی، اطاعت از ولایت فقیه بر مسوولان، هم تکلیف شرعی و هم تکلیف قانونی است. سیداحمد خاتمی گفت:‌ حمایت‌های مردم از هر مسوولی و از هر شخصیتی بی‌حساب و کتاب نیست بلکه شاخص این حمایت، مساله ولایت فقیه است.

سیداحمد خاتمی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای القای حاکمیت دوگانه در ایران گفت: به کوری چشم دشمنان می‌گویم که حاکمیت در ایران اسلامی، حاکمیت یگانه و آن حاکمیت قانون اساسی است که در متن آن ولایت فقیه قرار دارد.

مسوولان کار دشمن شادکن نکنند

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، امام جمعه قم نیز دیروز با بیان این‌که قانون اساسی به هیچ وجه حاکمیت دوگانه را نمی پذیرد، گفت: تنها حاکمیت مورد قبول، حاکمیت یگانه و با محوریت ولایت فقیه است. به گزارش خبرگزاری‌ها، وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد شکاف بین مسوولان و مردم اظهار کرد: دشمنان در ابتدای انقلاب اسلامی و بعد از آن تلاش کردند عمود خیمه نظام را از کارایی بیندازند اما موفق نشدند و هیچ وقت موفق نخواهند شد.وی با بیان این‌که همه باید مواظب باشیم که کار دشمن شاد کن انجام ندهیم، تصریح کرد: برای مردم ما تبعیت از رهبری یک کار اصولی است و باید کاری کنیم که نیرنگ‌ها و توطئه‌هایی که دشمن می‌خواهد از آنها بهره‌برداری کند از بین برود.

فصل‌الخطاب، فرمایشات رهبری است

آیت‌الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز هم با بیان این‌که بیگانگان از درک مسائل داخلی ایران عاجزند، گفت: طبق قانون اساسی قوای سه‌گانه زیر نظر رهبری فعالیت می‌کنند و فصل‌الخطاب، فرمایشات رهبری است و تصمیمات کلان کشور در چارچوب قانون اساسی اتخاذ می‌شود.امام جمعه تبریز افزود :مسوولان باید توجه داشته باشند که جایگاه و رای آنان نزد مردم به واسطه عشق مردم به رهبری است.

پیوند امت و رهبری، راهگشای حل مسائل است

علاوه بر تاکید ائمه جمعه بر ضرورت تبعیت تمامی مسوولان از ولایت‌فقیه، برخی دیگر از مقامات و فعالان سیاسی نیز در مراسم‌ و سخنرانی‌های جداگانه، خواستار هوشیاری مردم و مسوولان در برابر توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در کشور شدند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در همایش روز ملی شوراها که روز پنجشنبه برگزار شد، با تاکید بر نقش بی‌بدیل امام و رهبری در هدایت نظام جمهوری اسلامی به سوی آرمان‌های انقلاب، پیوند امت و رهبری را در تاریخ انقلاب اسلامی، راهگشای حل مسائل خواند. وی با بیان این‌که در بسیاری از مسائل داخلی و خارجی کشور، رهبر معظم انقلاب نقش موثر و راهبردی داشته‌اند، افزود: باتوجه به این‌که برخی در بعضی از مسائل سستی‌هایی به خرج می‌دادند، این رهبری بود که با هماهنگ کردن 3 قوه در دوره‌های مختلف فراز و فرودهای کشور را کنترل می‌کرد تا حقوق ملت استیفا شود.

لاریجانی ادامه داد: حتی در دوران دوم خرداد نیز که بعضی‌ها سعی در تضعیف موقعیت ولایت فقیه داشتند، این رهبری بود که با درک عمیقی از اوضاع کشور با تحمل برخی نارسایی‌ها، کشور را از مشکلات و مسائل مختلف نجات داد.وی یادآوری کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز رهبر معظم انقلاب با پیگیری‌های مداوم و توصیه به سه قوه کشور همه را به اجرای این قانون تشویق کردند، بنابراین طرح کلی قانون هدفمندی یارانه‌ها ذیل سپهر اندیشه رهبری شکل گرفت که گامی مهم برای تکامل انقلاب اسلامی بود.رئیس مجلس گفت: تراز جمهوری اسلامی امروز در سطحی است که تهدیدهای دیگران و تحریم‌های آنان، اثری در رشد و بالندگی کشور ندارد و اینها مرهون دقت نظر و جایگاه رهبر معظم انقلاب است.

تاکید اصولگرایان مجلس بر لزوم یکصدا بودن فعالان سیاسی

اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی هم در مجمع فوق‌العاده‌ خود که صبح پنجشنبه گذشته برگزار شد، تاکید کردند که تلاش‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان نظام در القای اختلاف در کشور راه به جایی نمی‌برد.

در این جلسه، برخی نمایندگان از جمله علی لاریجانی، محمد حسن ابوترابی فرد، مرتضی آقاتهرانی، احمد توکلی و عزیز اکبریان با تبیین شرایط حساس داخلی و منطقه‌ای، بر لزوم یکصدا بودن فعالان سیاسی داخل نظام در دفاع از کلیت نظام و فرامین رهبری تأکید کرده و خواستار پیگیری مداوم مسائل جاری از سوی نمایندگان شدند که با اجماع حضار همراه بود.

باید همواره پشت سر رهبری حرکت کرد

آیت‌الله حائری شیرازی، استاد اخلاق هیأت دولت هم در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر این‌که همه ما باید همواره پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و در رفتارها و عملکردهایمان، توصیه‌ها و رفتار ایشان را ملاک قرار دهیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره سخنان خود را سنجیده بیان می‌کنند، از این رو، اگر آنهایی هم که دوستدار رهبری هستند، تقیدات ایشان را داشته باشند، هیچ مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت اما متاسفانه برخی اوقات به این شکل نیست و افراد بر اساس سلیقه خود عمل می‌کنند. آیت‌الله حائری‌ شیرازی افزود: توصیه بنده این است که نباید با دامن زدن به برخی حاشیه‌ها، دشمنان درجه دوم را به دشمن درجه یک تبدیل کنیم.

ولایت‌پذیری در عصر غیبت، مهم‌ترین شاخص شیعه است

حسین فدایی،‌ نماینده مجلس و دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز دیروز در جمع استادان بسیجی دانشگاه‌های یزد با تاکید بر این‌که ولایت‌پذیری در عصر غیبت، مهم‌ترین شاخصه شیعه است، به گزارش فارس فدایی گفت: نفس ساده‌زیستی مطلوب است اما کامل نیست، نفس جهاد و کوشش و خدمت به مردم مطلوب است اما کامل نیست و شیعه واقعی و ولایت‌مدار باید به همه خصایل نیکو مزین باشد. وی خاطر نشان کرد: جریان و فردی که خود را بی‌نیاز از تقلید ولی‌امر و فقیه جامع‌الشرایط بداند، دچار فساد فکری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها