حاشیه خبر

مترو، هر روز بدتر از دیروز

پوران محمدی: متروی تهران این روزها به اوج بی‌نظمی و نابسامانی در خدمات‌رسانی رسیده است و مسافران مترو طی دو ماه اخیر شرایط سختی را هنگام تردد با این وسیله نقلیه عمومی تحمل می‌کنند. اگر تاکنون فقط افزایش تاخیر در اعزام قطارها و توقف‌های طولانی‌مدت در ایستگاه‌ها، مشکل اصلی شهروندان متروسوار بود که البته بتدریج این امر می‌رود تا به جزء لاینفکی از سیستم متروی تهران تبدیل شود، اما یکشنبه‌شب مسافران مترو شرایط بسیار نگران‌کننده و غیرقابل توصیفی را تجربه کردند که به قیمت دست و پای شکسته برای تعدادی از مسافران آن تمام شد، یکشنبه‌شب ایستگاه متروی حقانی وضعیت عجیبی پیدا کرده بود، به‌طوری که علاوه بر تاخیرهای طولانی حرکت قطارهای مترو، به یکباره جهت حرکت پله‌های برقی تغییر کرد و همین امر موجب شد تعدادی از مسافرانی که روی پله‌های برقی بودند تعادل خود را از دست بدهند و به زمین پرت شوند و نتیجه این وضعیت آسیب‌دیدگی در حد شکستگی دست و پا برای شماری از آنان بود.
کد خبر: ۲۹۱۸۳۸

به دنبال این وضعیت، 4 دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به مجروحان یا انتقال آنها به مراکز درمانی اعزام شد. اما اوضاع نابسامان متروی تهران تنها به برعکس شدن اتفاقی حرکت پله‌های برقی ختم نشد. مسافران می‌گویند در مقابل گیت‌های کارت‌زنی ایستگاه حقانی نیز ناگهان دستگاه‌های کارتخوان دچار اختلال شد تا در نتیجه، صف طویلی از مسافران پشت گیت‌های کارت‌زنی معطل شوند. در این شرایط بسیاری از مسافران با عصبانیت و دلخوری از روی دستگاه‌های کارتخوان می‌پریدند تا هر چه سریع‌تر، خود را به قطاری برسانند که تازه به ایستگاه رسیده بود.

در ایستگاه‌های مترو نیز شرایط بهتر از پله‌های برقی و گیت‌های کارت زنی شهید حقانی نبود، چرا که روال تکراری توقف‌های طولانی مسافران در ایستگاه‌ها و تاخیرهای مکرر قطارها از یک‌سو و عدم‌توقف آنها به‌دلیل ازدحام جمعیت در برخی ایستگاه‌ها موجی از نارضایتی مسافران را به همراه داشت، به‌طوری که در هر ایستگاه با توقف قطار مسافران به نشانه اعتراض از واگن‌ها پیاده شده و یا با راهبران قطار به بگو و مگو و حتی در مواردی زد و خورد می‌پرداختند، این روزها وضعیت متروی تهران سوژه داغ خبری است که هر لحظه باید انتظار وقوع اتفاقی تازه و غیرمنتظره را در آن داشت. مسوولان مترو همچنان کمبود واگن و عدم تامین اعتبار از سوی دولت را دلیل بروز این نابسامانی می‌دانند، حال آن‌که اگر توقف و تاخیر قطار در ایستگاه‌ها را بتوان ناشی از کمبود واگن قلمداد کرد آیا بروز مشکلاتی همچون اختلال در فعالیت دستگاه‌های کارت‌زنی و برعکس شدن ناگهانی حرکت پله‌های برقی هم به کمبود واگن و اعتبار مرتبط است؟!

چه کسی پاسخگوست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها