گلستان‌ پایلوت اسبدوانی کشور است

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: استان گلستان پایلوت رشته اسبدوانی از رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون است.
رییس فدراسیون سوارکاری گفت: استان گلستان پایلوت رشته اسبدوانی از رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون است.
کد خبر: ۱۴۵۷۰۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کاظمیان روز پنجشنبه در ملاقاتی با استاندار گلستان اظهار کرد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی، با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم.

وی با اشاره به جلسه‌ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، نایب رییس فدراسیون، رییس مجموعه سوارکاری شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و رییس هیات گلستان و معاون اسبدوانی خاطرنشان کرد: در این نشست مطرح شد که مجموعه‌های اسبدوانی بندرترکمن، آق‌قلا و گنبدکاووس برای برگزاری مسابقات و تجهیزات، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیات سوارکاری استان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: موضوع بدهی‌های سه مجموعه اسبدوانی این استان به شرکت توسعه هم در این نشست مطرح شد که قرار شد با پیگیری‌های استاندار با دولت و وزیر ورزش، بدهی‌های مجموعه‌ها به شرکت توسعه و تجهیز با مستندسازی، ساخت و سازهای انجام شده به عنوان بخشی از بدهی به فدراسیون لحاظ شود.

رییس فدراسیون سوارکاری با اشاره به اعتبار۱۰ میلیاردی ریالی برای تجهیز مجموعه‌های سوارکاری گلستان‌ گفت: همچنین همین مبلغ بابت ساخت مکان اسکان برای مربیان و بسترسازی میادین اسبدوانی، ساخت میدان تمرین قبل از کورس، استقرار محل‌هایی برای نگهداری اسب‌ها به منظور خارج شدن از پراکندگی و حصارکشی اطراف میدان‌های اسبدوانی و سایر موارد تخصیص داده خواهد شد.

کاظمیان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه سوارکاری استان و حمایت‌های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: در جریان این سفر استانی قرار است از باشگاه‌های شکوه طبیعت و باشگاه هیرکان گرگان که توسط بخش خصوصی ساخته شده و در حال آموزش به مردم می باشد، بازدید کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش چالش‌ها و فرصت‌های اسبدوانی در چند ماه آینده برای تدوین نقشه راه اسبدوانی کشور توسط کارشناسان و متخصصان، افزود: همچنین قرار است در جلسات مشترکی با جهاد دانشگاهی و نخبگان، اقدامات لازم برای اصلاح نژاد و تولید اسب‌های ورزشی از بهره‌مندی ژن‌های اسب‌های اصیل ایرانی به منظور صادرات و ارزآوری برای کشور را عملیاتی کنیم.

گفت و گو درباره مسائل و مشکلات مربیان و تولیدکنندگان اسب‌های ورزشی آماده‌سازی پیست‌های اسبدوانی در این استان بین رییس فدراسیون و استاندار گلستان در و بدل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها