متروی اسلامشهر روی خط ریل گذاری

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر از اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران ـ اسلامشهر حدفاصل سه راهی آزادگان به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر خبر داد.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر از اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران ـ اسلامشهر حدفاصل سه راهی آزادگان به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۰۴

داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر اظهار داشت: این عملیات اجرایی در ادامه خط ۳ متروی تهران حدفاصل سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر پس از ایستگاه میدان نماز در قالب فاز اول بهره برداری به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر در تونل دو خطه و در مجموع ۲۱ کیلومتر اجرا میشود.

وی با بیان اینکه این عملیات اجرایی ایستگاه های چهاردانگه، شاطره و میدان نماز را شامل می گردد، تاکیدکرد: بازنگری مطالعات و طراحی روسازی تونل مترو در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ طی برگزاری مناقصه عمومی به شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح واگذار گردید و مطالعات مهندسی ارزش و طراحی عملیات ریل گذاری و روسازی کل مسیر متروی تهران-اسلامشهر تحت راهبری سازمان مدیریت حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر پس از ۶ ماه تکمیل و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار تهیه شد.

حورزاده افزود: برنامه زمانبندی اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر از حدفاصل سه راهی آزادگان تا ایستگاه میدان نماز به انضمام اجرای بتن پرکننده کفسازی به مدت ۱۸ ماه شمسی در نظر گرفته شده و روش اجرای روسازی این قسمت از مسیر به روش اجرای اسلب بتنی درجا با استفاده از تراورس دی بلوک به صورت ریل سراسری از نوع UIC 54 و در تونل دو خطه می باشد.

رئیس پارلمان شهری اسلامشهر تهیه و تدارک کليه وسايل، مصالح و تجهيزات مورد نياز به جز ریل، سوزن ها و کراس اورها برای اجرای طرح مطابق مشخصات فنی پروژه را بر عهده پیمانکار پروژه اعلام کرد.

وی گفت: تأمین ۲۱ کیلومتر ریل و سه عدد کراس اوور توسط شهرداری اسلامشهر صورت گرفته که جهت اجرا در اختیار پیمانکار منتخب قرار می گیرد و هزینه تأمین ریل و کراس اورها حدود ۱۸۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

حورزاده برآورد اجرای کار برای انتخاب پیمانکار براساس فهرست بهای پایه ۱۴۰۳ عنوان کرد که مبلغ کلیه فعالیتهای تأمین و اجرا بغیر از تهیه ریل و کراس اورهای مسیر در سامانه ستاد برای انتخاب پیمانکار بارگذاری گردیده است.رییس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب پیمانکار به صورت مناقصه دو مرحله ای و با فراخوان عمومی بوده، تصریح کرد: در مرحله ارزیابی کیفی در بهمن ماه ۱۴۰۲، پنج مناقصه گر از میان مناقصه گرانی که اسناد خود را در سامانه ستاد بارگذاری نمودند، حائز حداقل امتیاز برای دعوت به مرحله دوم و پیشنهاد قیمت شدند و در نهایت پیشنهاد قیمت مناقصه گران در سالن جلسات شهرداری اسلامشهر در حضور کلیه مناقصه گران بازگشایی و برنده مناقصه اعلام گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها