مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان :

10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان گلستان در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای 10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان استان گلستان خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای 10 سازه آبخیزداری در 7 شهرستان استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۶۵۲۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دکتر حمید سلامتی با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان در 7شهرستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی سیل گلستان، فاقد سد، تبصره 8، پیشگیری و مهار سیل گلستان، حفاظت خاک حوزه آبخیز شهری و اصلاح و کاربری اراضی آبخیزداری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از سال 1400 تاکنون حدود 31 میلیون متر مکعب مدیریت رواناب ناشی از رخدادهای بارشی مختلف گزارش شده است، افزود: طرح‌های توسعه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوضه آبخیز، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مرتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرا قرار گرفته است.

سلامتی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیلاب و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های کنترل سیل و رسوب اعم از سازه های سنگ و ملاتی،گابیونی و احداث بندهای خاکی و چوبی مشبک از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها گام بلندی در راستای صیانت و ارتقای منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کشور برداریم.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با نگرش توسعه‌گرایانه سعی می‌کند برنامه‌های مختلفی را در حوزه آبخیز اجرا کند ، افزود: این اداره کل در تولید، تامین و ذخیره نزولات جوی و فعالیت‌های حوزه آبخیزداری کاملا به شکل تخصصی و علمی ورود کرده و تلاش می‌کند با کنترل منابع آب جلوی فرسایش خاک و جاری شدن سیلاب‌ها گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان عوامل تاثیرگذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل‌خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها