کمتر از ۵ سال مجوز زنجیره شدن گرفتیم

مدیرعامل زنجیره بیتامین  گفت : در کمتر از ۵ سال بیتامین توانسته ۸۰۰ نیروی متخصص را جذب کند.
مدیرعامل زنجیره بیتامین گفت : در کمتر از ۵ سال بیتامین توانسته ۸۰۰ نیروی متخصص را جذب کند.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۲۷
نویسنده شبیر دائمی

دکتر سیدرضا یحیی‌پور مدیرعامل زنجیره بیتامین با بیان اینکه ظرف مدت کمتر از ۵ سال توانسته‌ایم مجوزهای لازم برای زنجیره شدن را دریافت کنیم، گفت: زمانی که می خواستیم استارت تاسیس مجموعه را بزنیم مصادف شد با نامگذاری سال به عنوان اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب که این موضوع اولین جرقه را  در ذهن بنده و آقای مهندس هلاکوئی رئیس هیئت مدیره بیتامین به عنوان دو کارآفرین جوان زد که ما هم می توانیم به عنوان یک کارآفرین که دارای سوابق و تجربیات فروانی در زمینه صنعت طیور هستیم پا به عرصه بگذاریم.

وی با اعلام اینکه در کمتر از ۵ سال بیتامین توانسته ۸۰۰ نیروی متخصص را جذب کند، ادامه داد: در سطح استان گلستان زنجیره‌ای وجود نداشته که ظرف مدت کمی بتواند به این افتخار دست پیدا کند و چنین اشتغالزایی را ایجاد کند.

مدیرعامل زنجیره بیتامین با بیان اینکه در ساخت فیزیکی ارکان زنجیره نیز از متخصصان داخلی به ویژه متخصصان استانی استفاده شده است، اضافه کرد: نمونه بارز این موضوع را در ساخت کارخانه خوراک دان بیتامین در شهرستان رامیان به وضوح می‌توان دید ما حتی یک پیچ را هم برای ساخت این کارخانه از خارج کشور وارد نکردیم و تمامی ارکان این کارخانه را با تکیه بر توان داخلی ساخته‌ایم.

دکتر یحیی‌پور با بیان اینکه یکی دیگر از ارکان زنجیره بیتامین کشتارگاه است، عنوان کرد: زمانی که بیتامین کشتارگاه را تحویل گرفت به دلیل برخی مسائل این مجموعه ۵ سال بود که تعطیل شده بود و به همت سیستم قضایی و مشاوره‌های که دادستان محترم در بحث اقتصاد مقاومتی ارائه کردند، توانستیم این مجموعه را احیا و برای ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کنیم و رتبه اول استان در تولید را نیز به دست آوردیم.

وی درباره مزیت‌های تشکیل زنجیره در کشور ادامه داد: اولین مزیت تشکیل زنجیره یکپارچه شدن واحدهای تولیدی خرد با جذب در مجموعه بزرگتر و قابلیت کنترلی آنها است.

مدیرعامل زنجیره بیتامین با تاکید بر اینکه از طریق زنجیره‌ها هزینه تولید کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، اظهار داشت:وقتی یک تولید کننده خوراک، جوجه و تیم فنی را داشته باشد و خودش اقدام به کشتار و توزیع مرغ کند و با توجه به اینکه از واسطه گری هم جلوگیری می شود پروتئین مورد نیاز با قیمت کمتری به دست مصرف کننده می‌رسد.

دکتر یحیی‌پور با بیان اینکه جوانان فعال و خلاق و دارای ایده در سطح کشور بسیار زیاد هستند که باید ورود آنها به عرصه صنعت تسهیل شود، گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری بحث ورود نخبگان به مباحث سیاست گذاری و اجرایی را دارند باید مسئولان نیز پذیرای این توصیه ها باشند امروز ما در کشور تنها  نخبه علمی نداریم بلکه نخبه صنعتی هم داریم که توانسته یک مجموعه ای را به موفقیت برساند و صادرات و اشتغالزایی ایجاد کند که لازم است شرایط لازم برای آنها در جهت ادامه فعالیت فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها