عقب ماندگی صنعت خودرو، چرا؟!

به قلم سید نصرالدین میر عربشاهی، خبرنگار فرهنگی و اجتماعی جام جم البرز
به قلم سید نصرالدین میر عربشاهی، خبرنگار فرهنگی و اجتماعی جام جم البرز
کد خبر: ۱۴۵۶۳۴۴

صنعت خودرو سازی در کشورمان در طول بیش از چهار دهه در زمینه‌های مختلف از جمله کیفیت، استحکام، زیبایی، اندازه مصرف سوخت، مشتری پسند بودن، ایمنی و ... همواره در حال «درجا زدن» می‌باشد.
مشتریان صنعت خورو به دلیل «عدم واردات خودرو» ناچارند با پرداخت هزینه‌های گزاف و تحمل هزینه وام‌های با بهره سنگین به خواسته خانواده خود جامه عمل بپوشانند. این در حالی است که حتی خودرو‌های به اصطلاح «صفر کیلو متر» مشتریان مربوطه را در سفر‌های جاده‌ای دچار حادثه و سرگردانی و تحمل هزینه‌های چند باره می‌کنند. سئوال جامعه مشتریان در کشورمان این است که چرا مسئولان مربوطه سرنوشت صنعت خودرو را در اختیار دو خوروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا سپرده اند که مسئولان آن‌ها نیز به جز سود خود به فکر «حال و مال» مردم نیستند.
موضوع تصادفات بی شمار جاده‌ای که یکی از عوامل اصلی آن مربوط به بی کیفیتی قطعات خودرو اعم از لاستیک، لنت ترمز، سیستم ترمز، ایمنی بدنه خودرو و ... می‌باشد خود به تنهایی گویای این موضوع است که گام‌های چاره سازی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان و مدیران دست اندر کار برداشته نشده است.
این در حالی است که ایران در زمینه صنایع موشکی و تسلیحات نظامی به یمن اراده‌های پولادین مسئولان و مدیران و کارکنان مربوطه در سپاه و ارتش در سایه تجارب ارزشمند شهدای بزرگی، چون طهرانی مقدم، شهید سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و ... ید طولانی داشته و موجب خیرگی چشم جهانیان شده است. به نظر می‌رسد که مسئولان صنعت خودرو باید از کار‌ها و مدیریت جهادی مدیران صنایع موشکی و تسلیحات ارتش و سپاه درس «توسعه و پیشرفت» بگیرند و با اهتمام ویژه صنعت وارفته و فرسوده صنعت خودرو را متحول و پویا نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها