مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

پیش‌بینی کشت زیره در ۱۵۰ هکتار از اراضی استان همدان

فرماندار کبودراهنگ:

وزارت نیرو موضوع کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران کبودراهنگ را مرتفع کند

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: قشر کشاورز از اقشار زحمتکش جامعه است و موضوع کاهش سهمیه سوخت به تراکتورداران، مشکلات فراوانی برای آنها و به تبع سایر کشاورزان شهرستان ایجاد کرده که درخواست داریم وزارت نیرو در اسرع وقت این مشکلات را مرتفع کند.
کد خبر: ۱۴۵۶۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مسلم غلامی در ️جلسه کارگروه اقتصادی و کشاورزی شهرستان کبودراهنگ مطرح کرد: احداث سردخانه‌ برای ذخیره محصولات کشاورزی در این خطه از ضرورت‌های توسعه زنجیره تولید است و در این شهرستان امکان سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۴۱ پرونده با اعتباری افزون بر ۳۰۱ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است که از این تعداد، ۱۰۷ پرونده تسهیلات دریافت کرده‌اند.

غلامی تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که سالانه ۱۵۰ هزار هکتار آن زیرکشت می‌رود و در این رابطه شهرستان قطب تولید گندم است.

وی ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ میزان زحمت کشاورزان با درآمد و ارزش‌افزوده اقتصادی آنها همخوانی ندارد که در این رابطه توجه به اقدامات ترویجی، ترغیب کشاورزان به کشت‌های جایگزین و بهره‌وری بالا توسط سازمان جهادکشاورزی امری ضروری است.

غلامی با بیان اینکه در سال‌جاری ۵۰ پروانه برای تأسیس ۳۰ هکتار گلخانه در دست اقدام است، یادآور شد: این شهرستان دارای نخستین شهرک گلخانه‌ای در سطح استان است و ظرفیت خوبی در تولید و پرورش انواع مختلف محصولات گلخانه‌ای دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری مشکلات فراوانی داریم ‌که باید دستگاه‌های مرتبط مشکلات را احصاء و موانع آن را برطرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها