رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

۳۰۰ هزار هکتار از ارضی گلستان در معرض بیابانی شدن است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن است.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۲۷
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص هفته منابع طبیعی اظهار کرد: به دستور رییس جمهور کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دستور کار وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از این میزان کاشت ۵ میلیون اصله نهال سهم استان گلستان است، افزود: در همین راستا تعداد ۱۶ تفاهم نامه در سطح مدیران و روسای سازمان‌های اجرایی و نهادهای نظامی و تعداد ۲۷۳ تفاهم نامه در سطح شهرستان‌ها منعقد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله در گلستان خبر داد و گفت: از این میزان ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در بحث فضای سبز و زارعت چوب، یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و ۲۰۰ هزار اصله نهال مرتعی تولید شده است.

وی یادآور شد: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف و مسوولان و افزایش سرانه فضای سبز از اهداف اجرای این طرح است.

برزعلی خاطرنشان کرد: هر هکتار جنگل کاری ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب را در خود ذخیره می‌کند که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیارد متر مکعب به چرخه آب کشور تاثیر بزارد.

وی افزود: اراضی تحت پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان بالغ بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار بوده که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار از آن اراضی جنگلی است.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان عمدتاً در شرق استان در سنوات قبل در قالب پروژه احیاء و غنی سازی و توسعه جنگل کاری شده است.

برزعلی اظهار کرد: در استان گلستان ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار اراضی مرتعی، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی مستحدثات و اراضی موات وجود دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در معرض بیابانی شدن است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۶۴ نفر به عنوان نیروی حفاظتی در جنگل و مرتع استان مشغول فعالیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها