تعامل سازمان جهاد کشاورزی با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش بهره وری کشاورزی

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد، هیئت علمی دانشکده کشاورزی و اساتید دانشگاهی گفت: با ورود دانش به بخش کشاورزی و تعامل با نخبگان، دستیابی به امنیت غذایی آسان تر می شود.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۰۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد علی حاتمی زاده ضمن بیان اینکه کشاورزی استان از لحاظ وضعیت آب و خاک بحرانی بوده و نیاز به نیروی انسانی و سرمایه ی بیشتری دارد اظهار داشت: با ورود نخبگان دانشگاهی به این بخش تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزی دست یافتنی تر خواهد شد .

وی افزود: خشکسالی های پی در پی مشکل تامین آب کشاورزی را دوچندان کرده ولی با برنامه ریزی مسئولان و همت کشاورزان توانسته ایم آب را مهندسی کرده و کشت گیاهان کم ابخواه و محصولات گلخانه ای را در استان رونق دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بخش کشاورزی استان نیازمند تعامل با نخبگان دانشگاهی،شرکت های دانش بنیان و دانشجویان است.

حاتمی زاده خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از حضور دانشجویان در مزارع و واحد های کشاورزی و همفکری برای افزایش بهره وری در این بخش بسیار استقبال میکند.

وی تصریح کرد:با وجود اینکه عموم مردم، استان یزد را یک استان صنعتی و معدنی میدانند ولی در بخش کشاورزی دارای پتانسیل های خوبی است به طوری که در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان در پایان متذکر شد: طبق سند تحولی یزد نوین برای تامین امنیت غذایی برنامه ریزی های مناسب در راستای احداث مگافارم های صنعت کشاورزی با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها