رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

ایران اسلامی در قویترین موقعیت مقابله با فرهنگ غرب قرار گرفته‌ است

رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت:تهاجم فرهنگی غرب متوقف نشده است و ما اکنون بعنوان داعیه دار اسلام در قویترین موقعیت مقابله با فرهنگ غرب قرار گرفته‌ایم.
کد خبر: ۱۴۴۵۳۲۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ موسی نجفی در "پنجمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" که با محوریت اندیشه سیاسی و مشارکت سیاسی در شاهین شهر اصفهان برگزار شد، افزود: اعتماد جوانان ما به شبکه‌های خارجی زیاد شده است در حالی که این شبکه ها، خوی گرگ صفت خود را بوضوح نشان نمی‌دهند.

رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحولی ایجاد کرد که مصداق شعار "نه شرقی، نه غربی" بود و به اعتقاد شهید مرتضی مطهری، این انقلاب بدلیل سقوط اخلاقی نظام پیشین رخ داد.

نجفی با اشاره به تئوری های انقلاب از منظر مارکسیستی و لیبرالیستی اضافه کرد: انقلاب اسلامی جزو هیچکدام از این موارد نبود و شهید مطهری معتقد بود انقلاب ایران جزو وقایع استثنایی تاریخ است.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی بیان کرد: مساله انتخابات و ولایت فقیه در شاخص های لیبرالیستی و مارکسیستی نمی‌گنجد و انقلاب ایران دارای سرشتی کاملا متفاوت است.

وی یادآورشد:مارکسیست، فاشیست، نازیست و لیبرالیست در دوران جنگ جهانی دوم شکل گرفت و بعد دنیا به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم شد و کشورها یا باید جزو دسته نخست یا جزو دسته دوم قرار می‌گرفتند یا در مراحل بعد به گروه عدم تعهدها می پیوستند.

نجفی گفت: مسلمانان در مقابل ابرقدرت‌ها وارد عصر بیداری اسلامی شدند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی غرب متوقف نشده است و ما اکنون بعنوان داعیه دار اسلام در قویترین موقعیت مقابله با فرهنگ غرب قرار گرفته‌ایم.

استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: برای اینکه نظام به تمدن برسد باید به سمت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، خودشناسی، اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد وابسته، بومی سازی علمی و رشد و تغییر در سبک زندگی سوق یابد.

وی با اشاره به تحول در علوم انسانی گفت: ما در این راستا باید مدل شهرسازی خود را تغییر دهیم و این در تغییر سبک زندگی دینی بسیار مهم است .

نجفی تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه، انتخابات و مشارکت و حفظ ولایت فقیه است زیرا تجربه چنین اندیشه‌ای در سایر کشورها نیست و این خود یک الگوست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران جزو کنش‌های کشاورزی و طبقاتی نبود و همه آحاد مردم را در برمی‌گرفت،افزود: انقلاب ما همه جانبه بود و انقلاب دسته‌ها، گروه‌ها و احزاب منفرد نبود بلکه ترکیبی از همه اقشار بود که اکنون در گام دوم خود قرار دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها