معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد:

طب ایرانی و سنتی در برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز جای گرفت

بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، اجرای آموزش‌ها و برنامه‌های طب ایرانی و سنتی در نظام سلامت در استان البرز آغاز شد.
بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، اجرای آموزش‌ها و برنامه‌های طب ایرانی و سنتی در نظام سلامت در استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۰۷۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز،دکتر معصومه جودکی، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، اجرای آموزش‌ها و برنامه‌های طب ایرانی و سنتی در نظام سلامت پس از برگزاری کمیته‌های هماهنگی و آموزش ۱۲۰۰ نفر ازکارشناسان ستادی، مربیان آموزشگاه بهورزی، مراقبین سلامت و بهورزان توسط متخصص طب ایرانی، در استان البرز آغاز شد.

وی ادامه داد: هم زمان با ایام ا... دهه مبارک فجر خدمات طب ایرانی و ارائه متون آموزشی در این راستا در برنامه‌های واحد‌های بهداشتی استان ارائه می‌شود. طب ایرانی سلامت محور بوده و بسیاری از آموزه‌های آن در راستای اصلاح سبک زندگی و کاهش بیماری‌های غیر واگیر می‌باشد و با توجه به ریشه دار بودن آموزه‌های طب ایرانی در فرهنگ و باور مردم، پذیرش خوبی دارد و همچنین در دسترس است.

معاون بهداشت گفت: این برنامه با هدف عوامل شش گانه سبک زندگی تحت عنوان (شش اصل ضروری برا‌ی زندگی سالم) که همه افراد به طور روزمره با آن مواجهه هستند اجرا می‌شود. شش اصل شامل:۱-هوا و محیط زیست ۲-حرکت و سکون ۳-خواب و بیداری ۴-خوردن و آشامیدن-۵ دفع مواد غیر ضروری و حفظ مواد ضروری ۶- حالات روحی و روانی در خدمات سطح اول در کلیه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت در استان البرز توسط مراقبین سلامت و بهورزان جهت گروه سنی ۶ سال به بالا مورد بررسی قرار گرفته و در راستای بهبود سبک زندگی آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها