دادگستری استان یزد از حیث فضای فیزیکی در رتبه 27 کشور است

یزد- معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان گفت: دادگستری استان یزد از حیث فضای فیزیکی در رتبه 27 کشور است و باید برای کاهش مشکلات فضای فیزیکی در استان تلاش کند.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۶۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مجید دهقان در آیین افتتاح مجتمع قضایی شهید صدوقی(ره) اظهار داشت: این مجتمع در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع دارای ۲۷۰۰ مترمربع زیربناست که برای بازسازی و تجهیز آن ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده که شش میلیارد تومان آن از منابع استانی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به کمبودهای زیربنایی دستگاه قضایی استان نسبت به سایر استانهای کشور، گفت: ‌براساس آخرین گزارشهای ارائه شده در سطح کشور، استان یزد از این حیث در جایگاه بیست و هفتم از میان استانهاست و علی رغم این که یزد در بسیاری از شاخصها جزو استانهای برخوردار محسوب می‌شود ولی از این نظر دچار ضعف و کمبود شدید است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان با بیان این که برخی از ساختمانهای موجود در حوزه دستگاه قضا نیز به شدت دچار فرسودگی هستند، گفت: تمرکز محاکم در برخی از نقاط شهر و تردد بالا در معابر پیرامون این مرکز نیز موجب نارضایتی برخی شهروندان بوده است لذا در راستای رضایت و کرامت بیشتر مردم و مراجعان، این مشکل در سفرهای ریاست قوه قضائیه در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ مطرح و مقرر شد این کمبود از محل ساختمانهای مازاد سایر دستگاه‌های استان مرتفع شود.

دهقان گفت: خوشبختانه در نهایت با همکاری دستگاه قضا و استانداری و همراهی تولیت باغ دولت آباد، بلافاصله پس از انتقال پلیس راهور به مکان جدید، ساختمان قدیمی این مجموعه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در بازه زمانی پنج ماهه آماده بهره‌برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: البته کماکان یکسری کمبودها در این ساختمان وجود دارد که امیدواریم در آینده به همت مجموعه دستگاه قضایی و سایر بخشها مرتفع شود.

دهقان با بیان اینکه ماهانه ۱۰ هزار پرونده به محاکم شهرستان یزد وارد می‌شود، گفت: حدود ۲۵۰۰ پرونده مربوط به اجرای احکام حقوقی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها