افزایش 72 درصدی دفاتر اسناد رسمی استان یزد در سال جاری

یزد- معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد از افزایش 72 درصدی تعداد دفاتر اسناد رسمی این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،محسن صحرایی در این خصوص اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری درصدد جذب 9هزار و 500 سردفتر اسناد رسمی است که این امر با احتساب اینکه هر دفترخانه یک دفتریار و حداقل یک کارمند داشته باشد زمینه اشتغال بیش از 38 هزار نفر از تحصیلکردگان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تنظیم روابط حقوقی بین اشخاص است تا از این طریق بهداشت حقوقی در جامعه حاکم گردد که این مهم با تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی محقق می شود.

معاون اداره کل ثبت اسناد یزد گفت: از سوی دیگر طرح الزام به ثبت سند رسمی که مراحل نهایی تصویب خود را سپری می کند عزم قانونگذار را در ارزش و جایگاه سند رسمی مشخص می کند تا با تنظیم سند رسمی در روابط حقوقی اشخاص شاهد کاهش اختلافات و کاهش پرونده های قضایی باشیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: در این راستا و توجه به اشتغالزایی جوانان ، دفاتر اسناد رسمی استان یزد با جذب سران دفاتر جدید بر اساس آزمون برگزار شده ، از 128 دفتر در سال جاری به 220 دفترخانه افزایش می یابد.

به گفته وی ، همچنین در راستای الکترونیکی شدن اسناد و اجرای دولت الکترونیک ، از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه بالغ بر 230 هزار سند رسمی در 128 دفترخانه اسناد رسمی استان تنظیم شده که از این تعداد حدود 136 هزار سند وکالت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها