درآمد حدود ۳۱ میلیارد تومانی تولیدکنندگان برق خورشیدی در خراسان جنوبی

تولیدکنندگان برق خورشیدی خانگی در خراسان جنوبی، از آغاز امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین،مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق استان گفت: از آغاز امسال با راه اندازی ۶۰ نیروگاه برق خورشیدی خانگی در استان، تعداد این نیروگاه‌ها به ۶۶۶ نیروگاه با ظرفیت ۸۹۰۰ کیلو وات، افزایش یافته که با فعالیت تمامی این نیروگاه‌ها از آغاز امسال تا پایان دی، ۱۰ هزار و ۴۹۷ مگاوات ساعت برق خورشیدی خانگی در استان تولید شده است.


پوزشی افزود: برای تولید برق خورشیدی خانگی در استان، از آغاز امسال تا پایان آبان حدود ۳۱ میلیارد تومان به تولیدکنندگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی توسط سازمان انرزی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) خریداری می‌شود گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق با مشترکین علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها را دارد.

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق استان گفت: علاوه بر ۶۶۶ نیروگاه خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، ۴ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز با مجموع ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات در استان فعال است که با احتساب برق تولیدی این نیروگاه ها، مجموع ظرفیت تولید برق خورشیدی در خراسان جنوبی برابر ۲۷.۴ مگاوات است.


پوزشی با تاکید بر این نکته که انرژی تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند به ویژه در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه‌های برقابی محسوس است، به تولید برق استان و کشور کمک کند، افزود: در سال ۱۴۰۱ انرژی تولیدی نیروگاه‌های کوچک مقیاس خراسان جنوبی، ۱۲ هزار و ۲۱۶ مگاوات ساعت بوده و درآمد حاصل از این میزان انرژی که بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان است به مالکین این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.


وی گفت: با توجه به مصرف ۲۲ صدم لیتر آب و ۲۸۵ هزارم متر مکعب گاز برای تولید هر کیلو وات ساعت انرژی برق از نیروگاه‌های فسیلی و انتشار ۶۴۵ گرم گاز دی اکسید کربن برای این مقدار انرژی، تاثیرات مثبت زیست محیطی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان از ابتدای طرح، شامل صرفه جویی بیش از ۹ میلیون لیتر آب و حدود ۱۳ میلیون مترمکعب گاز است.

در این مدت همچنین با تولید برق خورشیدی در خراسان جنوبی، از انتشار ۲۹ هزار تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها