مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز

کتابخانه مسولیت حفظ روحیه کتاب دوستی در جامعه را دارد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به قم گفت:

ایران از لحاظ تعداد کتابخانه در منطقه رتبه اول را دارد

ایران از نظر تعداد کتابخانه در منطقه اول، در بین کشور‌های اسلامی جزء سه کشور برتر و در دنیا جزء بیست کشور برتر جهان هستیم.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین،دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه فضای کتابخانه‌ای در دنیا و به تبع آن در ایران دچار تحول شده است گفت: بیش از ۶۰ خدمت در حوزه خدمات فرهنگی، اداری، اجتماعی و آموزش عمومی در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود.

مهدی رمضانی شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور را یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی در دنیا عنوان کرد و افزود: سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که در آنها روزانه حدود صد و بیست هزار کتاب به امانت داده می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی سیصد کتابخانه در کشور فعال بودند گفت: ایران از نظر تعداد کتابخانه در منطقه اول، در بین کشور‌های اسلامی جزء سه کشور اول و در دنیا جزء بیست کشور برتر جهان هستیم.

وی به طرح‌های کتابخانه‌ای در قم هم اشاره کرد و افزود: تکمیل کتابخانه مرکزی قم، بازطراحی کتابخانه آیت الله خامنه‌ای و ساخت کتابخانه در پردیسان از برنامه‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها